Lenin de la KGB
- Get link
- X
- Other Apps
By
Constantin Burlacu
-
21/12/2010
Conform scrisorilor păstrate de KGB, Lenin a fost
homosexual.
Zinoviev către Lenin: „Te pup pe tine şi fundul tău
marxist”
Cotidianul bulgar „Trud" publică, într-unui din numerele sale recente,
un articol senzaţional despre viaţa amoroasă a liderului revoluţiei bolşevice,
Vladimir Ilici Lenin. Doctorul în istorie N. V. Sokolov a căutat mai mult timp
prin arhivele ruseşti, iar ceea ce a descoperit a meritat efortul depus: V. I.
Lenin a fost homosexual! Istoricul rus afirmă, în baza unor scrisori pe care
le-ar fi găsit în arhive, că amantul lui Vladimir Ilici a fost un lider de
nădejde al comuniştilor, Grigori Zinoviev. Vă prezentăm în întregime articolul
publicat de Trud.
"Read More"
Înainte de a se ocupa de materialele de arhivă, autorul articolului a
cercetat cronica oficială, publicată în ediţia din 1981 a scrierilor lui V. I.
Lenin. Acolo putem citi: „Pe data de 8 iulie 1917, G. Aliluev şi Stalin îl
însoţeau pe Lenin până la Gara Razliv, unde Lenin s-a adăpostit în şura
muncitorului N. A. Emilianov. (Autorităţile îl căutau pe Lenin, care era
considerat un criminal.) Emilianov arendează câteva hectare de pământ la 5 km de
lacul Razliv şi mai târziu îi duce pe Lenin şi Zinoviev la coliba pe care a
construit-o singur acolo..."
Întrebarea este, de unde apare Zinoviev? În biografie se spune: „Lenin a
avut mult de lucru. A scris articole".
Da, într-adevăr, Lenin a scris câteva articole pentru care i-au fost
necesare 5—7 zile. Dar el stă în colibă până la 5 august. Citim mai departe:
„Lenin se plimba, făcea plajă, înota în lac, pescuia". Cu alte cuvinte, Lenin
s-a odihnit o lună, după care a plecat în Finlanda.
În aceste condiţii, ce a făcut acolo Zinoviev? De ce au locuit singuri?
De ce în biografia lui Lenin putem găsi o sumedenie de amănunte, dar nu citim
nici un rând despre coabitarea timp de o lună cu Zinoviev? La Razliv, relaţiile
dintre cei doi lideri comunişti capătă o dezvoltare interesantă. Ei locuiesc
singuri timp îndelungat şi aceasta aduce schimbări.
„O noapte rece, cerul înstelat; mirosul de fân cosit,” scrie Zinoviev
despre şederea lor în pădurile de lângă Razliv. „Fum de la un foc domol deasupra
căruia fierbea nişte carne de căprioară într-o cratiţă mică. … Ne-am băgat în
pat în această mică magazie. Este frig. Ne învelim cu o pătură veche pe care a
găsit-o Emelianov. Este îngustă şi fiecare dintre noi caută să lase cât mai mult
celuilalt. Ilici (Lenin) îmi spune că el are o pufoaică şi nu-i trebuie
pătură.
„Uneori nu pot să adorm mai multă vreme, stau culcat într-o tăcere
profundă. Pot să aud bătăile inimii lui Ilici. Dormim împreună, lipiţi unul de
altul…”
În septembrie, Zinoviev i-a
scris lui Lenin, care se afla în Finlanda:
„Dragă Vova! Nu-ţi poţi închipui cât îmi este de trist fără tine, cât
îmi lipsesc mângâierile noastre... Poţi să fii sigur, de când ai plecat nu m-am
atins de nimeni. Poţi să fii absolut sigur în sentimentele mele faţă de tine şi
în loialitatea mea. Crede-mă, nu m-am atins de un bărbat sau femeie şi nu o voi
face. Numai tu îmi eşti apropiat. Vino, nu te teme. Voi pregăti totul în modul
cel mai bun".
Lenin nu răspunde la această scrisoare şi Zinoviev îi scrie din nou după
o săptămână: „Dragă Vova! Tu nu mi-ai răspuns. L-ai uitat pe micul Ghersele...
Eu am pregătit pentru noi un lăcaş frumos. Putem trăi acolo cât dorim... Este o
locuinţă minunată, acolo ne va fi bine şi nimeni nu va putea împiedica dragostea
noastră. Va fi ca înainte. Îmi amintesc ce mare bucurie a fost întâlnirea
noastră, îţi aminteşti cum la Geneva ne-am ascuns de aceeaşi femeie... Nimeni nu
va putea înţelege sentimentele noastre. Vino, cât mai repede. Te aştept, floarea
mea. Al tău, Ghersele".
După complotul din octombrie, Lenin revine la Retrograd. Zinoviev însă
pleca la Moscova de unde îi scrie, din nou, lui Lenin: „Ilici! Am executat toate
ordinele tale. Aici este foarte greu şi complicat, dar mă încălzeşte gândul că
după câteva zile ne vom revedea şi ne vom îmbrăţişa. Numai speranţa că-mi eşti
fidel mă încălzeşte. Te sărut pe tine şi fundul tău marxist. Al tău,
Ghersele".
„Tu eşti mare jucăuş”
Aceste scrisori pun în prim-plan două întrebări: de care femeie se
ascund cei doi lideri comunişti şi care din cei doi este pasiv şi care
activ.
În 1918, Zinoviev este mai concret: „Vova! De fiecare dată când sunt
departe de tine devin trist. Tu eşti mare jucăuş. Te cunosc. Eu însă mă ţin tare
şi nu-mi permit nimic. Înţeleg cât de greu este să te prefaci. Acum însă este
mai bine. Nu trebuie să ne ascundem de Nadejda, spre deosebire de ce s-a
întâmplat la Geneva, unde ea ne-a prins pentru prima
dată".
Trebuie deci să înţelegem că la Geneva, unde Lenin şi Zinoviev s-au
culcat împreună pentru prima dată, au fost prinşi de Krupskaia — soţia lui
Lenin. Lenin recunoaşte totul şi ea nu-i mai face
probleme.
Scrisoarea următoare este scrisă la Narva, în primăvara lui 1918, când
Armata Roşie învinge forţele generalului Iudenici. Zinoviev
triumfa.
El scrie: „Vova! Voi sosi în curând şi nu te voi lăsa, orice ar spune
această nesimţită. Aşteaptă-mă!"
În 1922, când Lenin era grav bolnav, Krupskaia îi scrie lui Zinoviev:
„Te rog să nu-l mai deranjezi pe soţul meu cu cererile tale pentru întâlniri. A
sosit timpul să vă liniştiţi. Neruşinarea voastră nu se mai poate răbda. Ilici
este bolnav".
Spre finele anilor '30, când Zinoviev a fost executat, aceste scrisori
au intrat în arhiva KGB. Fără îndoială, Stalin ştia de ele. Rămâne întrebarea:
„De ce nu a ordonat distrugerea lor?"
Cosmin CORICIUC
Petio PETKOV
Un geniu monstruos
• autor: Nicolae Dabija
Se spune că Revoluţia din 1917 a fost făcută de Lenin. Dar el va afla
despre Revoluţia Socialistă (adevărata Mare Revoluţie Socialistă) de la 27
februarie 1917 din Rusia abia la 2 martie 1917 din ziare, când se afla la
Zurich. Ajungând acasă i-a spus N. Krupskaia: Este zguduitor! Ce surpriză!
Închipuie-ţi! Trebuie să mergem acasă, dar cum? Totul mi se pare atât de
neaşteptat! (în cartea lui Volkogonov, pag. 138).
Era atât de neaşteptat pentru „conducătorul revoluţiei proletare”:
miniştrii, demnitarii şi ţarul fuseseră arestaţi. Alţii făcuseră revoluţia,
părintele căreia s-a dorit. S-a grăbit să plece spre
Rusia.
În acele zile era în toi Primul Război Mondial. Germania, care lupta
contra Imperiului Rus îşi dorea ţara-rivală paralizată din interior. Lenin
fusese racolat de mai mult timp, împreună cu alţi „revoluţionari de profesie”
ruşi, de către poliţia secretă germană. I se sugerează să se întoarcă în Rusia.
I se dau fonduri impresionante de bani. Social-democratul german Eduard Berstein
afirmă: pentru a efectua revoluţia din Octombrie Germania îi dăduse lui Lenin o
sumă „foarte mare, aproape incredibilă”, de 50 de milioane de mărci-aur. Cu
aceşti bani se putea face un război, dar mite o revoluţie.
Din legendarul tren blindat sau „sigilat”, dăruit de nemţi, înainte de a
ajunge la gară Finlandeză din Petersburg, Lenin – cu „modestia” care-l
caracteriza, telegrafiază şefilor partidului bolşevic ca sosirea sa să fie
anunţată în ziarul „Pravda”, or, el nu dorea să se întoarcă ca un emigrant de
duzină, ci ca un lider, de care până la acea oră în toată Rusia n-auziseră decât
o mână de oameni. În iulie 1917 Guvernul Provizoriu avea să emită un ordin de
arestare pe numele lui Lenin ca „spion german” pe bază de documente, între ele,
aflându-se şi Ordinul Băncii Imperiale Germane No. 7433, din 2 martie 1917 prin
care era plătit cu cincizeci de milioane de mărci, dar colegul lui de liceu A.
Kerenski, dorindu-şi-l viitor aliat avea să-l salveze în ultimul
moment.
Pe front în 1917 nemţii aruncau în tranşeele ostaşilor ruşi manifeste
semnate de V.I.Lenin,, care spuneau: „Predaţi-vă! Aruncaţi armele şi
întoarceţi-vă acasă! Principalii voştri duşmani nu se află în tranşeele germane,
care-s şi ei muncitori ca şi voi, ci în scaunele guvernamentale de la
Petrograd”. Lenin devenise aliatul cel mai de nădejde al duşmanilor patriei
lui.
Mii de dezertori fugeau cu tot cu arme de pe front. Lenin le promitea
pace, pământ, uzine, vodcă şi pâine, fără să muncească. Asta-i face pe dezertori
ca Lenin să le fie simpatic.
Cercetătorii acelei perioade sunt cu toţii de acord că arestarea lui
Lenin în vara sau toamna anului 1917 ar fi schimbat cursul
istoriei.
Lenin ne-a fost oferit mereu drept exemplu de mare patriot rus. Dar
toate acţiunile i-au fost îndreptate pentru a provoca înfrângerea ţării sale în
primul război mondial şi a pune, el şi partidul său, mâna pe putere. Visa să
transforme războiul mondial într-un război civil. Specula şi el, ca şi
comuniştii de azi, pe ideea internaţionalismului, mai importantă ca cea de
patriotism. Generalul Erich von Ludendorff, şeful Statului Major German avea să
scrie: „Înlesnind călătoria lui Lenin în Rusia, guvernul nostru şi-a asumat o
mare răspundere. Acţiunea a fost pe deplin justificată din punct de vedere
militar. Trebuia să învingem Rusia”.
După ce ia puterea, Lenin îi ajută, din interior, pe nemţi să învingă
Rusia. „Decretul despre pace” din noiembrie 1917 emis de Lenin însemna, de fapt,
abandonarea fronturilor cu Germania de către armata rusă, dar şi o gravă trădare
de către noua Rusie a aliaţilor. România se pomenise de una singură pe Frontul
de Est, contra puternicelor armate ale Kaizerului. La 3 decembrie 1917, la nici
o lună de la preluarea puterii, bolşevicii stabilesc legătura cu germanii,
întrebându-i care sunt condiţiile lor. Partea germană cere cedarea unor
teritorii de peste 150000 kilometri pătraţi. Conform păcii de la Brest –
Litovsk, condiţiile căreia Lenin i le-a dictat lui L. Troţki (Lev Bronştein,
născut la Teleneşti), ajuns al doilea om după Lenin în vastul imperiu, ca acesta
să le accepte fără discuţii: Rusia sovietică renunţa la 34 la sută din populaţia
sa, 32 la sută din pământul agricol, 89 la sută din minele de cărbune. Buharin,
care vede în aceste cedări „o trădare a revoluţiei”, e numit de Lenin trădător.
Întrucât Petrogradul urma a fi cedat şi el benevol, Lenin mută capitala ţării la
Moscova. Congresul Sovietelor votează la 15 martie 1918 Tratatul de Pace de la
Brest-Litovsk cu 724 voturi pentru, 276 – împotrivă, la rugămintea lui Lenin,
care totodată îndemna populaţia „să nu opună rezistenţă armatei
nemţilor”.
Cetăţenii ruşi se întrebau, nedumeriţi: „Cum este posibil ca trupele
Kaiserului să vină în trenuri de pasageri, ca nişte turişti şi să ocupe oraş
după oraş, fără nici un fel de luptă?!” Lenin îşi îndeplinea promisiunile luate.
Dar în curând Antanta, din care făcea parte şi România, avea să învingă Germania
şi aliaţii ei. Astfel Rusia bolşevică a fost salvată de „pacea ruşinoasă” de la
Brest-Litovsk, semnată de Lenin, prin care Rusia rămânea aproape fără de
teritoriu în partea ei europeană.
Lenin ne mai era prezentat de biografii săi drept model de democraţie.
În iunie 1917, când Guvernul Provizoriu, prevenit de încercarea bolşevicilor de
a pune mâna pe putere, a interzis orice fel de demonstraţii timp de trei zile,
Lenin a protestat vehement, afirmând că „în orice ţară democratică organizarea
unor asemenea demonstraţii este un drept irevocabil al fiecărui
cetăţean.”
După 25 octombrie 1917, însă, dacă o demonstraţie, un congres, o
manifestare nu era aprobată de Dzerjinski, şeful CEKA, Lenin ordonase ca
participanţii să fie sau arestaţi, sau împuşcaţi pe loc.
„Revoluţia” din 25 octombrie 1917, n-a fost decât o banală lovitură de
palat, în ea „n-a existat nici măcar un singur rănit”. În Palatul de Iarnă n-au
intrat, cum arată filmele sovietice, soldaţi bolşevici, ci „o mulţime
zdrenţăroasă şi furioasă, care s-a comportat cu violenţa caracteristică unor
astfel de gloate” (în cartea lui D. Volkogonov, la pag. 192). A fost o trecere
paşnică a puterii de la un Guvern Provizoriu la altul, care urma să fie şi el la
fel de provizoriu, cum se credea atunci. „Semăna mai degrabă cu o schimbare a
gărzii”, îşi va aminti bolşevicul Suhanov. A doua zi însă Petersburgul se trezi
într-o altă ţară, într-o altă lume, într-o altă epocă. Cea a începutului unui
dezastru care nici acum, la 2004, încă nu s-a încheiat.
Deşi e oferit drept exemplu de rus veritabil, Lenin îi ura pe ruşi. Iar
aşa zisa «revoluţie din Octombrie» din 1917 a fost una orientată contra
poporului rus. Din componenţa primului Birou Politic, constituit la 25 martie
1919, din care făcuseră parte 5 membri permanenţi: Lenin (Ulianov), Kamenev
(Rozenfeld), Krestinski, Stalin (Djugaşvili), Troţki (Bronstein), nici unul nu
era rus.
Alţi conducători importanţi: Dzerjinski (polonez), Zinoviev (evreu,
numele adevărat Radomyslski), Ordjonikidze (gruzin), Sverdlov (evreu), Rakovski
(bulgar din România), Enukidze (gruzin), Linacearski (polonez), Aitakov
(turkmen), Rudzutac (leton), Mikoian (armean), Smidt (neamţ), Kaganovici
(evreu), Radek (evreu), Smilga (leton), Stucika (leton), Kosior (polonez) etc.
erau selectaţi din minorităţile asuprite de imperiul
ţarist.
Astfel Dumnezeu bătea Rusia pentru lăcomia ei de a se fi lăţit fără
scrupule peste alte neamuri. Din cei 500 de comisari ai poporului ai RSFSR de la
sfârşitul lui 1917 – 475 erau neruşi şi doar 25 dintre ei – de regulă muncitori
necărturari – aparţineau poporului pe care pretindeau că-l
reprezintă.
V.I.Lenin, fiind evreu după mamă – care era fiica lui Izrael Moisevici
Blank din Jutomir, şi calmâc după tată, bunica lui, Anna Alexeevna Smirnova,
fiind o calmâcă botezată, nu avea încredere în ruşi. După revoluţie recomanda
„sarcinile de mare exigenţă intelectuală să fie încredinţate străinilor, în
special evreilor şi să se lase treburile simple pe seama „proştilor de ruşi”
(citatul e reprodus de sora mai mare a lui Ilici, Ana Elizarova, care, între
altele, îi scria lui Stalin: „Probabil că nu e un secret pentru dumneavoastră
faptul că bunicul nostru provenea dintr-o familie de evrei săraci, că era, aşa
cum se menţionează în certificatul de botez fiul unui mesceanin din Jitomir,
Moise Blenk.”. Într-o discuţie cu L. Troţki, Lenin a spus: „Ruşii sunt prea
blânzi, aş putea spune chiar blegi”, de aceea nu merită să li se dea funcţii
importante (în cartea lui D. Volkogonov, pag. 293). Într-o scrisoare adresată în
toamna lui 1920 lituanianului Jean
Berzin numea poporul pe care-l conducea: „idioţii de
ruşi”.
Marelui scriitor rus Maxim Gorki i-a zis: „Un rus inteligent este
aproape întotdeauna un evreu sau un rus cu sânge
evreiesc”.
Aşa se explică ascensiunea ameţitoare a basarabenilor Mihail Frunze,
(ministru de război al URSS între 26 ianuarie şi 31 octombrie 1925), Serghei
Lazo, comandant al frontului din Transbaicalia, Grigore Kotovski, comandant al
Armatei 2 de Cavalerie, Iona Iakir, comandant de armată de rangul I, comandant
al districtului militar Kiev şi Ucraina, Ivan Fedko, comandant de armată de
rangul I, Val Zarzăr, comandant de corp de armată, Ion Secrieru, şef al
Direcţiei principale de artilerie a Armatei Roşii ş.a. la cârma în derivă a
noului imperiu, meritul lor mare fiind şi faptul că erau
neruşi.
Timp de aproape un secol s-a vorbit despre „bunătatea” legendară a lui
Ilici. Dar nu Stalin a fost cel care a declanşat execuţiile în masă, ci Lenin.
Stalin doar le-a continuat. Există ordine de spânzurare, de împuşcare, de
închidere a mii de oameni în lagăre de concentrare, scrise personal de „cel mai
bun dintre buni”- V.I.Lenin. La sugestia lui Lenin în decembrie 1917 e creată
CEKA – Comisia Extraordinară pentru Combaterea Contrarevoluţiei şi Sabotajului,
căreia i se acordă drepturi nelimitate. Decretul lui „Despre teroarea roşie”
menţionează:
„Este esenţial ca Republica Sovietică să fie apărată de duşmanul de
clasă prin izolarea acestuia în lagăre de concentrare, iar toţi cei implicaţi în
conspiraţiile şi rebeliunile alb - gardiste să fie împuşcaţi”. Nu cădeau sub
incidenţa acestui decret doar membrii partidului bolşevic, în rest CEKA avea
dreptul să aresteze şi să lichideze pe loc pe oricine. Tot el i-a scris lui
Dzerjinski ca arestările să se opereze în timpul nopţii, Lenin inventând şi
termenul de „duşman al poporului”. Acest război contra poporului rus şi a
celorlalte popoare din URSS început de Lenin a continuat până la moartea lui
Stalin din 1953. Au murit în el 66 de milioane de cetăţeni. Mai mulţi decât
reprezentanţii ţărilor Europei pe toate câmpurile celor două războaie mondiale
din secolul XX. Acesta e cel mai mare păcat al lui Lenin şi al partidului
comunist din ex-URSS.
Teroarea de stat declanşată de Lenin avea un singur scop: ca el să
rămână la putere cu orice preţ. Chiar cu preţul dispariţiei tuturor cetăţenilor
statului pe care şi-l dorea al său şi dincolo de moarte.
El, după mărturiile celora care l-au cunoscut, „acţiona şi ca
anchetator, şi ca procuror şi judecător”. Lenin recunoştea o singură clasă –
proletariatul. Celelalte urmau a fi lichidate, inclusiv ţărănimea. Despre ultima
a spus că „planul de strângere a grânelor cu ajutorul mitralierelor este
strălucit”, tot el dând „preţioasa indicaţie: „Spânzuraţi-i pe conducătorii
cercurilor chiabureşti”. Sau: „Împuşcaţi-i pe conspiratori şi şovăielnici fără
să întrebaţi pe nimeni” (p. 304). La indicaţia lui, participanţii răscoalei
ţărăneşti din regiunea Tambov au fost ucişi în august 1921 cu zecile de mii –
ţărani, femei, copii, bătrâni neajutoraţi – delaolaltă – cu gaze asfixiante,
interzise încă de pe atunci de forurile internaţionale.
Intelectualitatea era considerată parazitară, preoţimea –
„contrarevoluţionară”, burghezia – „ex-popor”, ţărănimea –
sălbatecă.
În foametea din anii 1921-1922 muriseră peste 25 de milioane de oameni.
Dar în acelaşi timp, la indicaţiile sadiste ale lui Lenin, ţara trimite sute de
tone de grâne, bani, aur, obiecte de valoare etc. partidelor comuniste din
străinătate ca acestea să declanşeze „revoluţia mondială”. La 7 decembrie 1922
Biroul Politic, sub preşedinţia lui Lenin, decide să exporte aproape un milion
de tone de grâu peste hotare – pentru a înfiinţa cât mai multe partide comuniste
în Europa. „Grija” lui cea mare nu era propriul popor, ci extinderea
terorismului mondial.
Într-o telegramă din 1918 trimisă lui Stalin, Lenin scria: „Este timpul
să încurajăm declanşarea revoluţiei din Italia. După părerea mea, acest lucru
presupune sovietizarea Ungariei, poate şi a ţărilor cehe şi a
României”.
Sovietizarea României a fost una dintre preocupările leniniştilor
moscoviţi din toate timpurile. Deşi până la 1917 Lenin menţiona în lucrările
sale că Basarabia e teritoriu care aparţine României, („…la periferiile Rusiei
locuiesc finlandezi, polonezi, români…” etc.), după preluarea puterii se
răzgândeşte şi la 12 aprilie şi 18 aprilie 1918, la câteva săptămâni, după ce
Sfatul Ţării votase unirea Basarabiei cu România, Guvernul condus de el
protestează, în viziunea lui Lenin, deşi votarea a fost „o manifestare a voinţei
poporului”, ea „este în flagrantă contradicţie cu normele dreptului
internaţional”, dând indicaţii – caz unic în experienţa diplomatică mondială –
să fie imediat arestat ambasadorul român la Petrograd
Diamandi.
Într-o telegramă trimisă la 5 mai 1919 preşedintelui Republicii
Sovietice Ucrainene, Cristian Rakovski, românul bulgar, care până la 1918 în
zeci de articole şi cuvântări vorbise că Basarabia e pământ românesc, cotropit
de Rusia ţaristă, Lenin îl apostrofează pentru abuzuri la Lugansk, condamnând
într-un fel şi dorinţa expansionistă a Ucrainei de a ataca şi cuceri România. În
aceeaşi perioadă Grigore Kotovski se lăuda plin de grandomanie că dacă n-ar fi
existat disciplina militară ar fi trecut de mult Nistrul cu cele câteva sute de
cavalerişti ai săi ca să „elibereze” România de sub călcâiul boierilor şi
moşierilor exploatatori.
Lenin, care-şi zicea în anchete că profesia sa ar fi cea de „scriitor”
şi care, deci, se considera intelectual, va spune despre toată intelectualitatea
rusă: reprezentanţii acesteia „…cred că sunt creierul naţiunii. În realitate, nu
sunt creierul, ci dejecţiile ei (pag. 393). El afirmase nu o dată că
intelectualitatea trebuie lichidată, iar literatura să fie o anexă a partidului
bolşevic: „problema literaturii trebuie să devină parte componentă a muncii de
partid”. Despre L. Tolstoi va zice că e „moşier, un idiot întru Hristos”, despre
V. Korolenko: e „un felistin jalnic”, despre M. Gorki, că „mai crede în Tatuca
Ţarul”. La sugestia lui se ia decizia ca elita intelectualităţii ruse să fie
expulzată peste hotare, iar intelectualitatea ucraineană „să fie deportată în
zone îndepărtate ale RSFSR” din Siberia. Cele mai cunoscute nume ale lumii
culturale şi ştiinţifice – Şaliapin, Bunin, Berdeaiev, Kandinsky, Chagal,
Stravinski etc., etc., etc. îşi părăsesc patria.
Partidul a decis şi soarta celor rămaşi: el hotăra cine şi ce să scrie,
cine avea dreptul să publice, cine putea fi lăudat sau criticat, cine – decorat,
cui să i se dea onorarii grase etc. Şi totul se făcea în funcţie nu de talentul,
ci de servilismul artistului sau scriitorului. Se mai spunea că V.I.Lenin „iubea
foarte mult teatrul”.
Dar Lenin n-a fost niciodată la nici un spectacol. A fost cu Krupskaia
de vreo 2-3 ori pe când se aflau la Berna, în străinătate, dar, mărturiseşte
consoarta sa, „mergeam la teatru şi plecam după primul act”. Deci, acest om care
n-a văzut la viaţa lui nici o piesă până la capăt va propune după revoluţie să
fie închis Bolşoi Teatr – mândria Rusiei din toate vremurile – cu indicaţia
strictă: „Se vor păstra doar câteva zeci de artişti la Moscova şi la Petrograd
ca să dea spectacole (ca dansatori şi cântăreţi) pe bază de autofinanţare” în
faţa clasei muncitoare. În rest toţi marii artişti (inclusiv I. Şaliapin) sunt
disponibilizaţi, ca inutili cauzei revoluţiei.
Lenin, ca intelectual, care dispreţuia intelectualii şi ca scriitor,
care dispreţuia scriitorii, ştia: cu cât nivelul intelectual al maselor va fi
mai scăzut, cu atât acestea vor putea fi mai uşor
manipulate.
Lenin îi cere mereu lui Dzerjinski liste cu intelectualii care
constituiau un pericol pentru revoluţie, şeful GPU incluzând în ele toată elita
societăţii ruse. Listele conţin: numele a mii de profesori ai instituţiilor
superioare de învăţământ, scriitori, artişti, medici, ingineri etc. Toţi aceştia
sunt suiţi cu sila în trenuri, vapoare şi expulzaţi din
ţară.
Lenin a lichidat toate partidele din Rusia, instaurând dictatura unui
singur partid, cel bolşevic. Tot el creează CeKa, cu puteri nelimitate. CeKa era
stat în stat. Indicaţiile erau următoarele: „Dacă vedeţi pe cineva deştept,
îmbrăcat cuviincios şi care vorbeşte corect ruseşte –împuşcaţi-l pe loc, pentru
că nu-i de-al nostru”.
Biserica Ortodoxă Rusă avea trecut până nu demult (poate-l mai are şi
azi) numele lui Lenin în calendarele sale, care era pomenit obligatoriu la
slujbele de la 22 aprilie. Dar n-a fost om care să-l fi urât cel mai mult pe
Dumnezeu, căruia a şi încercat într-un fel după 1917 să-i ia locul. I se lăudase
bolşevicului G. M. Krjijanovski că încă în clasa a cincea „mi-am smuls crucea de
la gât şi am aruncat-o în lada de gunoi”. Îi numea pe preoţi
„contrarevoluţionari în sutane”. Cere de la CeKa rapoarte despre „reprimarea
revoluţionară a preoţilor şi a altor funcţionari religioşi”, iar la 4 mai 1922
emite un decret oficial care consfinţea „pedeapsa cu moartea pentru preoţi”.
Indicaţiile lui Lenin erau clare: – cine purta haina preoţească trebuia împuşcat
sau cel puţin arestat.
El va scrie în 1922, într-o scrisoare adresată Biroului Politic: „Cu cât
va fi mai mare numărul victimelor din rândul clericilor reacţionari şi burghezi,
cu atât mai bine”. Într-o altă scrisoare din acelaşi an va indica: „Cu cât
împuşcăm mai mulţi preoţi, cu atât mai bine”. La 22 martie 1922 găseşte de
cuviinţă să ceară la şedinţa Biroului Politic „arestarea sinodului şi a
patriarhului” Bisericii Ortodoxe. Patriotul Tihon e arestat şi va muri în curând
pentru că el „şi banda lui se opun făţiş preluării bunurilor bisericeşti”. Sunt
confiscate raclele sfinţilor ruşi: Sf. Serghei din Radonej, Sf. Barnabas din
Vetluga etc., care sunt dezbrăcate de aur şi argint şi profanate, zeci de tone
de aur şi argint, diamante, obiecte de preţ sunt rupte de pe icoane, scoase din
biserici, topite şi vândute în străinătate pentru sprijinirea partidelor
comuniste din diverse ţări. Din 1918 până în 1924 au fost împuşcaţi „între
paisprezece şi douăzeci de mii de clerici şi laici activi” (la Volkogonov, pag.
411). Din cele 80000 de biserici mai funcţionau 11525. Prin decret a fost
interzisă bătaia de clopote pe tot întinsul „ţării lui
Ilici”.
Oraşul Simbirsk, în care se născuse V. Lenin, avea în 1917 zeci de
biserici, catedrale şi mănăstiri. În următorii ani toate clădirile de cult,
între care şi biserica în care a fost botezat Lenin, au fost aruncate în aer.
Cimitirele au fost rase de buldozere, în cimitirul Pokrovski a fost lăsat
neatins doar un mormânt, cel al lui Ilia Nicolaevici Ulianov, tatăl acestui
monstru, căruia însă i-a fost distrusă crucea, înlocuită cu un însemn
bolşevic.
Ţara avea nevoie de altă religie şi de alţi dumnezei. Religia nouă, în
concepţia lui Lenin, urma să fie ideea comunist-bolsevică, iar noul dumnezeu era
gata să devină chiar el, paranoicul din Simbirsk.
Se susţine, fals, că Lenin era de o „modestie legendară”. Dar încă în
timpul vieţii sale, atât el, cât şi confraţii săi de la conducere, de cum au
ajuns la Putere, botezau oraşe cu numele lor, îşi ridicau monumente, plăteau
scriitori care să scrie cărţi despre ei, pictori care să le facă portrete, tot
ei s-au mutat în apartamentele ţarilor din Kremlin, îşi editau operele complete
(unele nescrise) etc. În 1922 la ordinul lui V.I.Lenin, i se ridică statui „lui
V.I.Lenin în oraşele Simbirsk, Jitomir, Iaroslav”, iar în anul următor încă în
vreo 30 de localităţi. De menţionat faptul că „modestul” conducător pierdea zile
întregi ca să pozeze armatei de sculptori care urmau să-l imortalizeze. Încă în
iulie 1918, la sugestia lui Lenin, academicianul Pokrovski prezentase
Sovnarkomului un raport în care cerea înălţarea „a cincizeci de monumente
închinate activităţii revoluţionare”. Pentru că ridicarea statuiilor noilor
lideri întârzie, Lenin îi
telegrafiază lui Lunacearski: „Am ascultat raportul lui Vinogradov despre
busturi şi monumente şi sunt profund indignat. Te admonestez pentru neglijenţa
dumitale criminală. Să-mi trimiţi de urgenţă lista vinovaţilor pentru a fi
trimişi în judecată. Ruşine sabotorilor şi tâlharilor”. Vreo duzină de
activişti, sculptori, pictori, arhitecţi „sabotori”, care întârziaseră să-i
înalţe statui au fost împuşcaţi. Pe urmă a mers totul mai bine: de „modestia”
lui Lenin avea grijă alt „mare modest” – I.V. Stalin, care în 1924 a sugerat
sanctificarea lui Lenin cu indicaţia, ca „în fiecare localitate din URSS să fie
înălţat câte un monument dedicat conducătorului proletariatului mondial”. În
1990 în fosta URSS existau peste 2.000.000 de monumente, statui, busturi
amenajate, dedicate lui V.I. Lenin. Pentru edificarea acestora se plătiseră
atâţia bani, câţi ar fi fost necesari pentru construirea a 2.000.000 de
apartamente. Locuinţe – pentru aproape un sfert de ţară.
Tot ce-a spus Lenin era minciună sfruntată. La 1 mai 1919 a declarat în
faţa mulţimii adunate în Piaţa Roşie: „Cei mai mulţi dintre Dumneavoastră, cei
care încă nu aveţi treizeci-treizeci şi cinci de ani veţi vedea înflorind
comunismul”.
La Congresul al III-lea al tineretului comunist din 1921 preia minciuna:
„Generaţia care are azi cincisprezece ani va trăi peste 10 ani sau douăzeci
într-o societate comunistă”. Hruşciov avea să ne fixeze şi el o dată pentru
venirea comunismului pe pământ: 1981.
Voronin ne zice, că dacă-l lăsăm să conducă ţara încă 50 de ani, ne va
arăta şi dânsul cum arată comunismul. Baliverne ca toate balivernele! Or,
comuniştii ştiu doar să mintă convingător.
Lenin a murit acum 80 de ani.
Autopsia a dovedit că moartea lui Lenin a fost provocată de „o afecţiune
incurabilă a vaselor sangvine”, consecinţă a unui sifilis netratat în tinereţea
„revoluţionară”. Marele Sifilitic, cum i se zicea la Zurich, era – cum au scris,
între primii revoluţionari bulgari, cu mărturii care au fost reproduse acum
câţiva ani în presa de pe mapamond, inclusiv în „Literatura şi arta” –
homosexual şi în exilurile sale de la Razliv sau Siberia n-o lua pe Nadejda
Konstantinovna Krupskaia, ci pe „frumuşelul” Grişka
Zinoviev.
Scriitorul rus Ilia Ehrenburg menţiona cu ironie: „E de ajuns să te uiţi
la Krupskaia, ca să-ţi dai seama că pe Lenin nu l-au interesat femeile”. Dar
poate s-a şi căsătorit cu Krupskaia, tocmai pentru că semăna leit cu un bărbat
mătăhălos?!
Savanţii sovietici au creat după moartea lui Lenin un Institut special
care să-i studieze creierul (Institutul Creierului lui V.I.Lenin, condus de
Vogt), deşi creierul la moartea lui în urma bolii era „cât o nucă”. Şi nu prea
era ce studia.
Dar V.I.Lenin se trăgea dintr-o familie cu grave boli de creier; tatăl
său îşi pierduse facultăţile mintale în jurul vârstei de 40 de ani. Se ştie că
V.I.Lenin a murit nebun; în ultimii ani de viaţă lătra ca un câine, în loc să
vorbească – scheuna jalnic, uitase să citească şi să scrie, medicul Kojevnikov
la 11 martie 1923 nota în jurnalul său ca măreţul orator „spunea nu” unde
trebuia să spună „da” şi invers.
Krupskaia e cea care îl învăţa de la o vreme să vorbească. În 1923
deprinsese doar câteva cuvinte. Iată cuvintele cele mai importante ale limbii pe
care reuşise să le însuşească după luni de trudă: „celula” (de închisoare),
„congres”, „ţăran”, „muncitor”, „popor” şi „revoluţie”.
„Lenin a murit, dar fapta lui este vie”, zic comuniştii. Atâta timp cât
faptele unui degenerat vor fi „vii” şi luate drept modele, cât schizofreniile
lui politice vor continua să fie călăuze pentru nişte indivizi, care cred că
omul poate fi fericit numai într-o cazarmă, iar marile lui crime vor fi
calificate drept „merite în faţa istoriei”, pentru că „orice crimă în numele
revoluţiei este morală”, (citat din V.I.Lenin), atâta timp cât dintr-un om avid
de sânge se va face un sfânt infailibil, o icoană la care să se închine
generaţii, - această orbire evidentă nu poate fi decât o pedeapsă a lui
Dumnezeu.
Iar comuniştii de azi, care se consideră continuatorii lui Lenin, ar
trebui să poarte deopotrivă răspundere şi pentru crimele lui. Care sunt
enorme.
Revoluţiile comuniste au toate ca una drept mobil banala invidie
omenească: cei care n-au, vor să aibă, ca şi cei care au, dar fără să muncească.
Dacă ar fi să rezumăm vastele învăţături ale lui Lenin, acestea ar fi
câteva:
Dacă doreşti să ai ceva – ucide-l pe cel care are acel ceva şi acel ceva
va fi al tău! În numele viitorului luminos – să împuşcăm zece, o sută de
milioane de oameni, „să nu ne oprim indiferent de numărul morţilor” (Lenin),
chiar dacă nu vor rămâne decât câteva sute de mii, care merită cu adevărat să
fie fericite.
„Interesul maselor” poate fi folosit doar în interes propriu. Împuşcaţi
masele, invocând interesele maselor! Propovăduiţi fără încetare că statul
trebuie să fie condus de popor, şi conduceţi-l în numele lui, fără să mai
consultaţi poporul!
Unui comunist totul îi este permis. Orice ticăloşie făcută de un
comunist este morală, şi orice ticălos dacă-i comunist este un erou. Acestor
idei Lenin le-a dat rostire la Congresul Comsomolului din 1919: „Noi nu credem
în moralitatea eternă şi considerăm perimate toate poveştile despre
moralitate!”. Cât şi într-o discuţie cu bolşevicul Vladimir Voitinski, unde a
precizat nevoia de ticăloşi a bolşevicilor: „Partidul nu este o şcoală pentru
doamne… un ticălos poate să fie exact omul de care avem nevoie, tocmai pentru că
e ticălos”.
Toate metodele propuse de Lenin pentru a schimba faţa lumii sunt metode
teroriste. V.I.Lenin a fost părintele terorismului mondial. De-o mie de ori mai
periculos ca Ben-Laden, Lenin Karlos „Şacalul” sau Igor Smirnov, nepotul lui din
flori.
Venirea lui V.I.Lenin la putere în Rusia anului 1917 a însemnat un
blestem pentru această ţară şi pentru ţările peste care acest vast imperiu s-a
lăţit sau a venit în atingere. El a aruncat dezvoltarea acestei ţări, dar şi a
ţărilor cărora le-au fost impuse ideile leniniste, cu o sută de ani înapoi.
Timp, se pare, pentru unele popoare irecuperabil. Cât unii vor încerca să ne
facă să mai credem că ideile lui Lenin ne pot face fericiţi vreodată, iar noi îi
şi vom crede – vom fi un popor condamnat, cu un destin ratat, scos în afara
istoriei de istoria însăşi.
| |
Comments