Poezii

PARINTILOR MEI
Cand va va spune cineva de mine
Ca stau pe razbunare aplecat,
Voi dragii mei cu care-am suferit,
Sa stiti c’aceasta este adevarat.
Cand vor scorni ca pe dusmanii tarii
Cu toata suferinta i-am iertat,
Cu toate ca-i urasc cu’versunare,
Sa credeti iar ca este adevarat.
De-ati auzi ca ma imbat si umblu
Din gard in gard, nebun si blestemat,
Desi va stiu ca n’o sa dati crezare.
Puteti sa credeti ca-i adevarat.
Dar cand m-or spanzura si va vor spune
Ca m-am vandut si tara mi-am tradat,
Voi care m’ati crescut cu sabia’n mana,
O, nu! Sa stiti ca nu-i adevarat.
Ion Romanul
Pseudonim al unui poet necunoscut sub alt nume.
"Read More"
.............................................................................................
DECEBAL CATRE POPOR
de George Cosbuc
Viata asta-i bun pierduta
Cand n-o traiesti cum ai fi vrut !
Si-acum ar vrea un neam calau
S-arunce jugul in gatul tau:
E rau destul ca ne-am nascut,
Mai vreau si-al doilea rau ?
Din zei de-am fi scoboritori
C-o moarte tot santem datori!
Totuna e dac-ai murit
Flacau ori mos ingarbovit;
Dar nu-i totuna leu sa mori
Ori cine-nlantuit.
Iar a tacea si lasii stiu!
Toti mortii tac! Dar cine-i viu
Sa rada ! Bunii rad si cad !
Sa radem dar,viteaz rasad,
Sa fie-un hohoit si-un chiu
Din ceruri pana-n iad !
De-ar curge sangele parau,
Nebiruit e bratul tau,
Cand mortii-n fata nu tresari!
Si insuti tie-un zeu iti pari
Cand razi de ce se tem mai rau
Dusmanii tai cei tari.
Si-acum,barbati, un fier si-un scut!
E rau destul ca ne-am nascut:
Dar cui i-e frica de razboi
E liber de-a pleca-napoi,
Iar cine-i vanzator vandut
Sa iasa dintre noi !
Eu nu mai am nimic de spus!
Voi bratele jurand le-ati pus
Pe scut! Puterea este-n voi
Si-n zei! Dar va ganditi, eroi,
Ca zeii sunt departe, sus,
Dusmanii langa noi !
...........................................................
POEZIE
Nori de ploaie se adună
Dinspre Cluj spre Odorhei.
Unii vor să ne impună
Să jucăm cum cântă ei.
Minţile au luat-o razna;
Umblă zvonul deşănţat
Că-n Harghita şi Covasna
Vor să facă "stat" în Stat !
S-a udat de lacrimi pragul;
În Cristuru e prăpăd!
Imnul românesc şi steagul
Nu se-aud şi nu se văd !
Crişul, Mureşul, Târnava
Poartă jalea în aval.
Nesfârşită e gâlceava;
Nu e liniÅŸte-n Ardeal.
Munţii stau să răbufnească;
Fierbe galbenul podiÅŸ!
Vatra sfântă strămoşească
E tăiată-n curmeziş.
Se anunţă o furtună
Cu efect devastator:
Impostorii vor să pună
Pe cultură sigla lor.
Atmosfera prevesteÅŸte
Un pericol iminent!
Tot ce sună româneşte
Capătă un alt accent.
Graiul nostru plâns pe vetre,
Legănat de cărărui,
E lovit mereu cu pietre
Ca un pom al nimănui...
Nu lăsaţi ca vorbitorii
Altor limbi pe-acest pământ,
Să ne umble prin istorii
Şi să muşte din cuvânt!
Neamul Românesc nu piere;
Dacii încă mai trăiesc!
Scoateţi steagul la vedere
Şi-n Ţinutul Secuiesc!
De pe stâncile străbune
Decebal ne dă curaj!
Faceţi imnul să răsune
Peste Mureş, pân-la Blaj!
Nu permitem celor care
Se pretind aici stăpâni,
Să ne calce în picioare
Demnitatea de români!
Poet Anonim
Distribuiti-o sa circule in toata Romania !!!
............................................................................................
 
 
 
RUGACIUNEA UNUI DAC
        De Mihai Eminescu


De cand nu era moartea,nimic nemuritor
Nici simburul luminii de viata datator,
Nu era azi nici mane, nici eri nici totdeauna,
Caci unul era totul, si totul era una;
Pe cand pamentul,ceriul, vazduhul, lumea taoata
Era din rendul celor, ce n’au fost  nici-odata,
Pe-aici erai Tu singur, inca me’treb in sine-mi:
Au cine-i zeul, carui plecam a noastre inimi ?

El singur zeu statut-a ‘nainte d’a fi zeii
Si din noian de ape puteri au dat scanteii,
El zeilor da suflet si lumii fericire,’
El este-al omenirii isvor de mantuire,
Sus inimile voastre! Cantare aduceti-i,
El este moartea mortii si invierea vietii!

Si el imi dete ochii sa ved lumina zilei
Si inima-mi umplut-au cu farmecele milei,
In vuetul de venturi auzit-am a lui mers
Si’n glas, purtat de cantec, simtii duiosu-i vers,
Si tot pe langa’ acestea cersesc inca un adaos:
Sa’ngadue intrarea-mi in vecinicul repaos!

Sa blesteme pe-ori cine de mine-o avea mila,
Sa bine-cuvinteze pe cel ce me impilda,
S’asculte ori ce gura ce-ar vrea ca sa me rida,
Puteri sa pue’n bratul, ce-ar sta sa me ucida,
S’acela intre oameni devina cel intai,
Ce mi-ar rapi chiar piatra ce-oiu pune-o capatai.

Gonit de toata lumea prin anii mei sa trec
Pan’ce-oiu simti ca ochiu-mi de lacrime e sec,
Ca’n ori-ce om din lume un dusman mi se naste,
C’ajung pe mine insu-mi  a nu me mai cunoaste,
Ca chinul si durerea simtirea-mi a’mpetrit-o,
Ca pot sa-mi blestem mama, pe care am iubit,o
Cand ura cea mai cruda mi s’ar parea amor…
Poate-oiu uita durerea-mi si voiu pute sa mor.

Strain si far’de lege de voiu muri atunce,
Nevrednic-mi cadavru in ulita l’arunce,
S’aceluia, Parinte, sa-i dai coroana scumpa,
Ce-o sa amute cainii, ca inima-mi s’o rumpa,
Iar celui ce cu petre me va isbi in fata
Indura-te stapane si da-i pe veci viata!

Comments

Popular posts from this blog

DESPRE TRADAREA DEMOCRATIEI

Razboiul nevazut al evreilor sionisti

Planul evreilor khazari- o scrisoare uimitoare din 1928