UN GENIU MONSTRUOS
Se
spune ca Revolutia din 1917 a fost facuta de Lenin. Dar el va afla despre
Revolutia Socialista (adevarata Mare Revolutie Socialista) de la 27 februarie
1917 din Rusia abia la 2 martie 1917 din ziare, cind se afla la Zurich. Ajungind
acasa i-a spus N. Krupskaia: Este zguduitor! Ce surpriza! Inchipuie-ti! Trebuie
sa mergem acasa, dar cum? Totul mi se pare atit de neasteptat! (in cartea lui
Volkogonov, pag. 138).
Era
atit de neasteptat pentru “conducatorul revolutiei proletare”: ministrii,
demnitarii si tarul fusesera arestati. Altii facusera revolutia parintele caruia
s-a dorit. S-a grabit sa plece spre Rusia.
In
acele zile era in toi Primul Razboi Mondial.
Germania,
care lupta contra Imperiului Rus isi dorea tara-rival paralizata din interior.
Lenin fusese racolat de mai mult timp, impreuna cu alti “revolutionari de
profesie” rusi, de catre politia secreta germana. I se sugereaza sa se intoarca
in Rusia. I se dau fonduri impresionante de bani. Social-democratul german
Eduard Berstein afirma: pentru a efectua revolutia din Octombrie Germania ii
dase lui Lenin o suma “foarte mare, aproape incredibila”, de 50 de milioane de
marci-aur. Cu acesti bani se putea face un razboi dar mite o
revolutie.
Din
legendarul tren blindat sau “sigilat”, daruit de nemti, inainte de a ajunge la
gara Finlandeza din Petersburg, Lenin – cu “modestia” care-l caracteriza,
telegrafiaza sefilor partidului bolsevic ca sosirea sa sa fie anuntata in ziarul
“Pravda”, or, el nu dorea sa se intoarca ca un emigrant de duzina, ci ca un
lider, de care pina la acea ora in toata Rusia n-auzisera decit o mina de
oameni. In iulie 1917 Guvernul Provizoriu avea sa emita un ordin de arestare pe
numele lui Lenin ca “spion german” pe baza de documente, intre ele, aflindu-se
si Ordinul Bancii Imperiale Germane No. 7433, din 2 martie 1917 prin care era
platit cu cincizeci de milioane de marci, dar colegul lui de liceu A. Kerenski,
dorindu-si-l viitor aliat, avea sa-l salveze in ultimul moment.
Pe
front in 1917 nemtii aruncau in transeele ostasilor rusi manifeste semnate de
V.I.Lenin,, care spuneau: “Predati-va! Aruncati armele si intoarceti-va acasa!
Principalii vostri dusmani nu se afla in transeele germane, care-s si ei
muncitori ca si voi, ci in scaunele guvernamentale de la Petrograd”. Lenin
devenise aliatul cel mai de nadejde al dusmanilor patriei lui.
Mii
de dezertori fugeau cu tot cu arme de pe front. Lenin le promitea pace, pamint,
uzine, vodca si piine, fara sa munceasca. Asta-i face pe dezertori ca Lenin sa
le fie simpatic.
Cercetatorii
acelei perioade sint cu totii de acord ca arestarea lui Lenin in vara sau toamna
anului 1917 ar fi schimbat cursul istoriei.
Lenin
ne-a fost oferit mereu drept exemplu de mare patriot rus. Dar toate actiunile
i-au fost indreptate pentru a provoca infringerea tarii sale in primul razboi
mondial si a pune, el si partidul sau, mina pe putere. Visa sa transforme
razboiul mondial intr-un razboi civil. Specula si el, ca si comunistii de azi,
pe ideea internationalismului, mai importanta ca cea de patriotism. Generalul
Erich von Gudendorff, seful Statului Major German avea sa scrie: “Inlesnind
calatoria lui Lenin in Rusia, guvernul nostru si-a asumat o mare raspundere.
Actiunea a fost pe deplin justificata din punct de vedere militar. Trebuia sa
invingem Rusia”.
Dupa
ce ia puterea, Lenin ii ajuta, din interior, pe nemti sa invinga Rusia.
“Decretul despre pace” din noiembrie 1917 emis de Lenin insemna, de fapt,
abandonarea fronturilor cu Germania de catre armata rusa, dar si o grava tradare
de catre noua Rusie a aliatilor. România se pomenise de una singura pe Frontul
de Est, contra puternicelor armate ale Kaizerului. La 3 decembrie 1917, la nici
o luna de la preluarea puterii, bolsevicii stabilesc legatura cu germanii,
intrebindu-i care sint conditiile lor. Partea germana cere cedarea unor
teritorii de peste 150 000 kilometri patrati. Conform pacii de la Brest –
Litovsk, conditiile careia Lenin i le-a dictat lui L. Trotki (Lev Bronstein,
nascut la Telenesti), ajuns al doilea om dupa Lenin in vastul imperiu, ca acesta
sa le accepte fara discutii: Rusia sovietica renunta la 34 la suta din populatia
sa, 32 la suta din pamintul agricol, 89 la suta din minele de carbune. Buharin,
care vede in aceste cedari “o tradare a revolutiei”, e numit de Lenin tradator.
Intrucit Petrogradul urma a fi cedat si el benevol, Lenin muta capitala tarii la
Moscova. Congresul Sovietelor voteaza la 15 martie 1918 Tratatul de Pace de la
Brest-Litovsk cu 724 voturi pentru, 276 – impotriva, la rugamintea lui Lenin,
care totodata indemna populatia “sa nu opuna rezistenta armatei
nemtilor”.
Cetatenii
rusi se intrebau, nedumeriti: “Cum este posibil ca trupele Kaiserului sa vina in
trenuri de pasageri, ca niste turisti si sa ocupe oras dupa oras fara nici un
fel de lupta?!” Lenin isi indeplinea promisiunile luate. Dar in curind Antanta,
din care facea parte si România, avea sa invinga Germania si aliatii ei. Astfel
Rusia bolsevica a fost salvata de “pacea rusinoasa” de la Brest-Litovsk, semnata
de Lenin, prin care Rusia raminea aproape fara de teritoriu in partea ei
europeana.
Lenin
ne mai era prezentat de biografii sai drept model de democratie.
In
iunie 1917, cind Guvernul Provizoriu, preintimpinat de incercarea bolsevicilor
de a pune mina pe putere, a interzis orice fel de demonstratii timp de trei
zile, Lenin a protestat vehement, afirmind ca “in orice tara democratica
organizarea unor asemenea demonstratii este un drept irevocabil al fiecarui
cetatean.”
Dupa
25 octombrie 1917, insa, daca o demonstratie, un congres, o manifestare nu era
aprobata de Dzerjinski, seful CEKA, Lenin ordonase ca participantii sa fie sau
arestati, sau impuscati pe loc. “Revolutia” din 25 octombrie 1917, n-a fost
decit o banala lovitura de palat, in ea “n-a existat nici macar un singur
ranit”. In Palatul de Iarna n-au intrat, cum arata filmele sovietice, soldati
bolsevici, ci “o multime zdrentaroasa si furioasa, care s-a comportat cu
violenta caracteristica unor astfel de gloate” (in cartea lui D. Volkogonov, la
pag. 192). A fost o trecere pasnica a puterii de la un Guvern Provizoriu la
altul, care urma sa fie si el la fel de provizoriu, cum se credea atunci.
“Semana mai degraba cu o schimbare a garzii”, isi va aminti bolsevicul Suhanov.
A doua zi insa Petersburgul se trezi intr-o alta tara, intr-o alta lume, intr-o
alta epoca. Cea a inceputului unui dezastru care nici acum, la 2004, inca nu s-a
incheiat.
Desi
e oferit drept exemplu de rus veritabil (Maiakovski zicea: “ß ðóññêèé áû âûó÷èë
ãîëüêî çà òî, ÷òî èì ðà çãîâà ðèâà ë ËåÃèû), Lenin ii ura pe rusi. Iar asa zisa
«revolutie din Octombrie» din 1917 a fost una orientata contra poporului rus.
Din componenta primului Birou Politic, constituit la 25 martie 1919, din care
facusera parte 5 membri permanenti: Lenin (Ulianov), Kamenev (Rozenfeld),
Krestinski, Stalin (Djugasvili), Trotki (Bronstein), nici unul nu era
rus.
Alti
conducatori importanti: Dzerjinski (polonez), Zinoviev (evreu, numele adevarat
Radomyslski), Ordjonikidze (gruzin), Sverdlov (evreu), Rakovski (bulgar din
România), Enukidze (gruzin), Linacearski (polonez), Aitakov (turkmen), Rudzutac
(leton), Mikoian (armean), Smidt (neamt), Kaganovici (evreu), Radek (evreu),
Smilga (leton), Stucika (leton), Kosior (polonez) etc. erau selectati din
minoritatile asuprite de imperiul tarist.
Astfel
Dumnezeu batea Rusia pentru lacomia ei de a se fi latit fara scrupule peste alte
neamuri. Din cei 500 de comisari ai poporului ai RSFSR de la sfirsitul lui 1917
– 475 erau nerusi si doar 25 dintre ei – de regula muncitori necarturari –
apartineau poporului pe care pretindeau ca-l reprezinta.
V.I.Lenin,
fiind evreu dupa mama – care era fiica lui Izrael Moisevici Blank din
Jitomir, si calmâc dupa tata, bunica lui, Anna Alexeevna Smirnova, fiind o
calmaca botezata, nu avea incredere in rusi. Dupa revolutie recomanda “sarcinile
de mare exigenta intelectuala sa fie incredintate strainilor, in special
evreilor si sa se lase treburile simple pe seama “prostilor de rusi” (citatul e
reprodus de sora mai mare a lui Ilici, Ana Elizarova, care, intre altele, ii
scria lui Stalin: “Probabil ca nu e un secret pentru dumneavoastra faptul ca
bunicul nostru provenea dintr-o familie de evrei saraci, ca era, asa cum se
mentioneaza in certificatul de botez, fiul unui mesceanin din Jitomir, Moise
Blenk.”. Intr-o discutie cu L. Trotki, Lenin a spus: “Rusii sint prea blinzi, as
putea spune chiar blegi”, de aceea nu merita sa li se dea functii importante (in
cartea lui D. Volkogonov, pag. 293). Intr-o scrisoare adresata in toamna lui
1920 lituanianului Jean Berzin numea poporul pe care-l conducea: “idiotii de
rusi”.
Marelui
scriitor rus Maxim Gorki i-a zis: “Un rus inteligent este aproape intotdeauna
un evreu sau un rus cu singe evreiesc”.
Asa
se explica ascensiunea ametitoare a basarabenilor Mihail Frunze, (ministru de
razboi al URSS intre 26 ianuarie si 31 octombrie 1925), Serghei Lazo, comandant
al frontului din Transbaicalia, Grigore Kotovski, comandant al Armatei 2 de
Cavalerie, Iona Iakir, comandant de armata de rangul I, comandant al
districtului militar Kiev si Ucraina, Ivan Fedko, comandant de armata de rangul
I, Val Zarzar, comandant de corp de armata, Ion Secrieru, sef al Directiei
principale de artilerie a Armatei Rosii s.a. la cirma in deriva a noului
imperiu, meritul lor mare fiind si faptul ca erau nerusi.
Timp
de aproape un secol s-a vorbit despre “bunatatea” legendara a lui Ilici. Dar nu
Stalin a fost cel care a declansat executiile in masa, ci Lenin. Stalin doar
le-a continuat. Exista ordine de spinzuratoare, de impuscare, de inchidere a mii
de oameni in lagare de concentrare, scrise personal de „cel mai bun dintre
buni”- V.I.Lenin. La sugestia lui Lenin in decembrie 1917 e creata CEKA –
Comisia Extraordinara pentru Combaterea Contrarevolutiei si Sabotajului, careia
i se acorda drepturi nelimitate. Decretul lui “Despre teroarea rosie”
mentioneaza: “Este esential ca Republica Sovietica sa fie aparata de dusmanul de
clasa prin izolarea acestuia in lagare de concentrare, iar toti cei implicati in
conspiratiile si rebeliunile alb – gardiste sa fie impuscati”. Nu cadeau sub
incidenta acestui decret doar membrii partidului bolsevic, in rest CEKA avea
dreptul sa aresteze si sa lichideze pe loc pe oricine. Tot el i-a scris lui
Dzerjinski ca arestarile sa se opereze in timpul noptii, Lenin inventind si
termenul de “dusman al poporului”. Acest razboi contra poporului rus si a
celorlalte popoare din URSS inceput de Lenin a continuat pina la moartea lui
Stalin din 1953. Au murit in el 66 de milioane de cetateni. Mai multi
decit reprezentantii tarilor Europei pe toate cimpurile celor doua razboaie
mondiale din secolul XX. Acesta e cel mai mare pacat al lui Lenin si al
partidului comunist din ex-URSS. Teroarea de stat declansata de Lenin avea un
singur scop: ca el sa ramina la putere cu orice pret. Chiar cu pretul
disparitiei tuturor cetatenilor statului pe care si-l dorea al sau si dincolo de
moarte. El, dupa marturiile celora care l-au cunoscut, “actiona si ca
anchetator, si ca procuror si judecator”. Lenin recunostea o singura clasa –
proletariatul. Celelalte urmau a fi lichidate, inclusiv taranimea. Despre ultima
a spus ca “planul de stringere a grinelor cu ajutorul mitralierelor este
stralucit”, tot el dind “pretioasa indicatie: “Spinzurati-i pe conducatorii
cercurilor chiaburesti”. Sau: “Impuscati-i pe conspiratori si sovaielnici fara
sa intrebati pe nimeni” (p. 304). La indicatia lui, participantii rascoalei
taranesti din regiunea Tambov au fost ucisi in august 1921 cu zecile de mii –
tarani, femei, copii, batrini neajutorati – laolalta – cu gaze asfixiante,
interzise inca de pe atunci de forurile internationale.
Intelectualitatea
era considerata parazitara, preotimea – “contrarevolutionara”, burghezia –
“ex-popor”, taranimea – salbateca.
In
foametea din anii 1921-1922 murisera peste 25 de milioane de oameni. Dar in
acelasi timp, la indicatiile sadiste ale lui Lenin, tara trimite sute de tone de
grine, bani, aur, obiecte de valoare etc. partidelor comuniste din strainatate
ca acestea sa declanseze “revolutia mondiala”. La 7 decembrie 1922 Biroul
Politic, sub presedintia lui Lenin, decide sa exporte aproape un milion de tone
de griu peste hotare – pentru a infiinta cit mai multe partide comuniste in
Europa. “Grija” lui cea mare nu era propriul popor, ci extinderea terorismului
mondial.
Intr-o
telegrama din 1918 trimisa lui Stalin, Lenin scria: “Este timpul sa incurajam
declansarea revolutiei din Italia. Dupa parerea mea, acest lucru presupune
sovietizarea Ungariei, poate si a tarilor cehe si a
României”.
Sovietizarea
României a fost una dintre preocuparile leninistilor moscoviti din toate
timpurile. Desi pina la 1917 Lenin mentiona in lucrarile sale ca Basarabia e
teritoriu care apartine României, “…la periferiile Rusiei locuiesc finlandezi,
polonezi, români…” etc), dupa preluarea puterii se razgândeste si la 12 aprilie
si 18 aprilie 1918, la citeva saptamini, dupa ce Sfatul Tarii votase unirea
Basarabiei cu România, Guvernul condus de el protesteaza, in viziunea lui Lenin,
desi votarea a fost “o manifestare a vointei poporului”, ea “este in flagranta
contradictie cu normele dreptului international”, dind indicatii – caz unic in
experienta diplomatica mondiala –sa fie imediat arestat ambasadorul român la
Petrograd, Diamandi.
Intr-o
telegrama trimisa la 5 mai 1919 presedintelui Republicii Sovietice Ucrainene,
Cristian Rakovski, românul bulgar, care pina la 1918 in zeci de articole si
cuvintari vorbise ca Basarabia e pamint românesc, cotropit de Rusia tarista,
Lenin il apostrofeaza pentru abuzuri la Lugansk, condamnind intr-un fel si
dorinta expansionista a Ucrainei de a ataca si cuceri România. In aceeasi
perioada Grigore Kotovski se lauda plin de grandomanie ca daca n-ar fi existat
disciplina militara ar fi trecut de mult Nistrul cu cele citeva sute de
cavaleristi ai sai ca sa “elibereze” România de sub calciiul boierilor si
mosierilor exploatatori (Ã…Ãöèêëîïåäè÷eñêèé ñëîâà ðü Ãðà Ãà ò, Moscova 1927, pag.
218, in articolul despre Gr. Kotovski, unde acesta e numit cu drag de autori,
intre altele, “óãîëîâÃûé ãåðîé è áà Ãäèòñêèé áà òüêà ”).
Lenin,
care-si zicea in anchete ca profesia sa ar fi cea de “scriitor” si care, deci,
se considera intelectual, va spune despre toata intelectualitatea rusa:
reprezentantii acesteia “…cred ca sint creierul natiunii. In realitate, nu sint
creierul, ci dejectiile ei («Ã£Ã âÃî Ãà öèè») (pag. 393). El afirmase nu odata ca
intelectualitatea trebuie lichidata, iar literatura sa fie o anexa a partidului
bolsevic: “problema literaturii trebuie sa devina parte componenta a muncii de
partid”. Despre L. Tolstoi va zice ca e “mosier”, un idiot intru
Hristos”, despre V. Korolenko: e “un felistin jalnic”, despre M. Gorki, ca
“mai crede in Tatuca Tarul”. La sugestia lui se ia decizia ca elita
intelectualitatii ruse sa fie expulzata peste hotare, iar intelectualitatea
ucraineana “sa fie deportata in zone indepartate ale RSFSR” din Siberia. Cele
mai cunoscute nume ale lumii culturale si stiintifice – Saliapin,
Bunin,Berdeaiev (Vezi "Sensul Creatziei" cu prefatza de A.Plesu) , Kandinsky,
Chagal, Stravinski etc., etc., etc. isi parasesc patria.
Partidul
a decis si soarta celor ramasi: el hotara cine si ce sa scrie, cine avea dreptul
sa publice, cine putea fi laudat sau criticat, cine – decorat, cui sa i se dea
onorarii grase etc. Si totul se facea in functie nu de talentul, ci de
servilismul artistului sau scriitorului. Se mai spunea ca V.I.Lenin “iubea
foarte mult teatrul”. Dar Lenin n-a fost niciodata la nici un spectacol. Au fost
cu Krupskaia de vreo 2-3 ori pe cind se aflau la Berna, in strainatate, dar,
marturiseste consoarta sa, “mergeam la teatru si plecam dupa primul act”. Deci,
acest om care n-a vazut la viata lui nici o piesa pina la capat va propune dupa
revolutie sa fie inchis Bolsoi Teatr – mindria Rusiei din toate vremurile – cu
indicatia stricta: “Se vor pastra doar citeva zeci de artisti la Moscova si la
Petrograd ca sa dea spectacole (ca dansatori si cintareti) pe baza de
autofinantare” in fata clasei muncitoare. In rest toti marii artisti (inclusiv
I. Saliapin - decedat la 65 de ani,in 1938,la Paris) sint disponibilizati, ca
inutili cauzei revolutiei.
Lenin,
ca intelectual care dispretuia intelectualii si ca scriitor care dispretuia
scriitorii, stia: cu cit nivelul intelectual al maselor va fi mai scazut, cu
atit acestea vor putea fi mai usor manipulate.
Lenin
ii cere mereu lui Dzerjinski liste cu intelectualii care constituiau un pericol
pentru revolutie, seful GPU incluzind in ele toata elita societatii ruse.
Listele contin: numele a mii de profesori ai institutiilor superioare de
invatamint, scriitori, artisti, medici, ingineri etc. Toti acestia sint suiti cu
sila in trenuri, vapoare si expulzati din tara.
Lenin
a lichidat toate partidele din Rusia, instaurind dictatura unui singur partid,
cel bolsevic. Tot el creeaza CeKa, cu puteri nelimitate. CeKa era stat in stat.
Indicatiile erau urmatoarele: “Daca vedeti pe cineva destept, imbracat
cuviincios si care vorbeste corect ruseste –impuscati-l pe loc, pentru ca nu-i
de-al nostru”.
Biserica
Ortodoxa Rusa avea trecut pina nu demult (poate-l mai are si azi) numele lui
Lenin in calendarele sale, care era pomenit obligatoriu la slujbele de la 22
aprilie.
Dar
n-a fost om care sa-l fi urit cel mai mult pe Dumnezeu, caruia a si incercat
intr-un fel dupa 1917 sa-i ia locul. I se laudase bolsevicului G. M.
Krjijanovski ca inca in clasa a cincea “mi-am smuls crucea de la git si am
aruncat-o in lada de gunoi”. Ii numea pe preoti “contrarevolutionari in sutane”.
Cere de la CeKa rapoarte despre “reprimarea revolutionara a preotilor si a altor
functionari religiosi”; iar la 4 mai 1922 emite un decret oficial care
consfintea “pedeapsa cu moartea pentru preoti”. Indicatiile lui Lenin
erau clare: – cine purta haina preoteasca trebuia impuscat sau cel putin
arestat. El va scrie in 1922, intr-o scrisoare adresata Biroului Politic: “Cu
cit va fi mai mare numarul victimelor din rindul clericilor reactionari si
burghezi, cu atit mai bine”. Intr-o alta scrisoare din acelasi an va indica: “Cu
cât impuscam mai multi preoti, cu atât mai bine”. La 22 martie 1922 gaseste de
cuviinta sa ceara la sedinta Biroului Politic “arestarea sinodului si a
patriarhului” Bisericii Ortodoxe. Patriotul Tihon e arestat si va muri in curind
pentru ca el “si banda lui se opun fatis preluarii bunurilor bisericesti”. Sint
confiscate raclele sfintilor rusi: Sf. Serghei din Radonej, Sf. Barnabas din
Vetluga etc., care sint dezbracate de aur si argint si profanate, zeci de tone
de aur si argint, diamante, obiecte de pret sint rupte de pe icoane, scoase din
biserici, topite si vindute in strainatate pentru sprijinirea partidelor
comuniste din diverse tari. Din 1918 pina in 1924 au fost impuscati “intre
paisprezece si douazeci de mii de clerici si laici activi” (la Volkogonov, pag.
411). Din cele 80 000 de biserici mai functionau 11 525. Prin decret a
fost interzisa bataia de clopote pe tot intinsul “tarii lui
Ilici”.
Orasul
Simbirsk, in care se nascuse V. Lenin, avea in 1917 zeci de biserici, catedrale
si manastiri. In urmatorii ani toate cladirile de cult, intre care si biserica
in care a fost botezat Lenin, au fost aruncate in aer. Cimitirele au fost rase
de buldozere, in cimitirul Pokrovski a fost lasat neatins doar un mormânt, cel
al lui Ilia Nicolaevici Ulianov, tatal acestui monstru, caruia insa i-a fost
distrusa crucea, inlocuita cu un insemn bolsevic.
Tara
avea nevoie de alta religie si de alti dumnezei. Religie noua, in conceptia lui
Lenin, urma sa fie ideea comunist-bolsevica, iar noul dumnezeu era gata sa
devina chiar el, paranoicul din Simbirsk.
Se
sustine, fals, ca Lenin era de o “modestie legendara”. Dar inca in timpul vietii
sale, atit el, cit si confratii sai de la conducere, de cum au ajuns la Putere,
botezau orase cu numele lor, isi ridicau monumente, plateau scriitori care sa
scrie carti despre ei, pictori care sa le faca portrete, tot ei s-au mutat in
apartamentele tarilor din Kremlin, isi editau operele complete (unele nescrise)
etc. In 1922 la ordinul lui V.I.Lenin, i se ridica statui “lui V.I.Lenin in
orasele Simbirsk, Jitomir, Iaroslav”, iar in anul urmator inca in vreo 30 de
localitati. De mentionat faptul ca “modestul” conducator pierdea zile intregi ca
sa pozeze armatei de sculptori care urmau sa-l imortalizeze. Inca in iulie 1918,
la sugestia lui Lenin, academicianul Pokrovski prezentase Sovnarkomului un
raport in care cerea inaltarea “a cincizeci de monumente inchinate activitatii
revolutionare”. Pentru ca ridicarea statuiilor noilor lideri intirzie, Lenin ii
telegrafiaza lui Lunacearski: “Am ascultat raportul lui Vinogradov despre
busturi si monumente si sint profund indignat. Te admonestez pentru neglijenta
dumitale criminala. Sa-mi trimiti de urgenta lista vinovatilor pentru a fi
trimisi in judecata. Rusine sabotorilor si tilharilor”. Vreo duzina de
activisti, sculptori, pictori, arhitecti “sabotori”, care intirziasera sa-i
inalte statui au fost impuscati.
Pe
urma a mers totul mai bine: de “modestia” lui Lenin avea grija alt “mare modest”
– I.V. Stalin, care in 1924 a sugerat sanctificarea lui Lenin cu indicatia, ca
“in fiecare localitate din URSS sa fie inaltat cite un monument dedicat
conducatorului proletariatului mondial”. In 1990 in fosta URSS existau peste
2.000.000 de monumente, statui, busturi amenajate dedicate lui V.I.
Lenin. Pentru edificarea acestora se platisera atitia bani citi ar fi fost
necesari pentru construirea a 2.000.000 de apartamente. Locuinte – pentru
aproape un sfert de tara.
Tot
ce-a spus Lenin era minciuna sfruntata. La 1 mai 1919 a declarat in fata
multimii adunate in Piata Rosie: “Cei mai multi dintre Dumneavoastra, cei care
inca nu aveti treizeci-treizeci si cinci de ani veti vedea inflorind
comunismul”.
La
Congresul al III-lea al tineretului comunist din 1921 preia minciuna: “Generatia
care are azi cincisprezece ani va trai peste 10 ani sau douazeci intr-o
societate comunista”. Hrusciov avea sa ne fixeze si el o data pentru venirea
comunismului pe pamint: 1981. Voronin ne zice, ca daca-l lasam sa conduca tara
inca 50 de ani, ne va arata si dinsul cum arata comunismul. Baliverne ca toate
balivernele! Or, comunistii stiu doar sa minta convingator.
Lenin
a murit acum 80 de ani.
Autopsia
a dovedit ca moartea lui Lenin a fost provocata de “o afectiune incurabila a
vaselor sangvine”, consecinta a unui sifilis netratat in tineretea
“revolutionara”.
Marele
Sifilitic, cum i se zicea la Zurich, era – cum au scris, intre primii
revolutionari bulgari, cu marturii care au fost reproduse acum citiva ani in
presa de pe mapamond, inclusiv in “Literatura si arta” – homosexual si in
exilurile sale de la Razliv sau Siberia n-o lua pe Nadejda Konstantinovna
Krupskaia, ci pe “frumuselul” Griska Zinoviev ( Zinoviev catre Lenin: “Te pup pe
tine si fundul tau marxist” )
Scriitorul
rus Ilia Ehrenburg mentiona cu ironie: “E de ajuns sa te uiti la Krupskaia, ca
sa-ti dai seama ca pe Lenin nu l-au interesat femeile”. Dar poate s-a si
casatorit cu Krupskaia, tocmai pentru ca semana leit cu un barbat
matahalos?!
Savantii
sovietici au creat dupa moartea lui Lenin un Institut special care sa-i studieze
creierul. (Institutul Creierului lui V.I.Lenin, condus de Vogt), desi creierul
la moartea lui in urma bolii era “cit o nuca”. Si nu prea era ce
studia.
Dar
V.I.Lenin se tragea dintr-o familie cu grave boli de creier, tatal sau
isi pierduse facultatile mintale in jurul virstei de 40 de ani. Se stie ca
V.I.Lenin a murit nebun: in ultimii ani de viata latra ca un ciine, in loc sa
vorbeasca – scheuna jalnic, uitase sa citeasca si sa scrie, medicul Kojevnikov
la 11 martie 1923 nota in jurnalul sau ca maretul orator “spunea “nu” unde
trebuia sa spuna “da” si invers. Krupskaia e cea care il invata de la o vreme sa
vorbeasca. In 1923 deprinsese doar citeva cuvinte. Iata cuvintele cele mai
importante ale limbii pe care reusise sa le insuseasca dupa luni de truda:
“celula” (de inchisoare), “congres”, “taran”, “muncitor”, “popor” si
“revolutie”.
“Lenin
a murit, dar fapta lui este vie”, zic comunistii.
Atita
timp cit faptele unui degenerat vor fi “vii” si luate drept modele, cit
schizofreniile lui politice vor continua sa fie calauze pentru niste indivizi,
care cred ca omul poate fi fericit numai intr-o cazarma, iar marile lui crime
vor fi calificate drept “merite in fata istoriei”, pentru ca “orice crima in
numele revolutiei este morala”, (citata din V.I.Lenin), atita timp cit dintr-un
om avid de singe se va face un sfint infailibil, o icoana la care sa se inchine
generatii, – aceasta orbire evidenta nu poate fi decit o pedeapsa a lui
Dumnezeu.
Iar
comunistii de azi, care se considera continuatorii lui Lenin, ar trebui sa
poarte deopotriva raspundere si pentru crimele lui. Care sint
enorme.
Revolutiile
comuniste au toate ca una drept mobil banala invidie omeneasca: cei care n-au
vor sa aiba ca si cei care au, dar fara sa munceasca. Daca ar fi sa rezumam
vastele invataturi ale lui Lenin, acestea ar fi citeva:
Daca
doresti sa ai ceva – ucide-l pe cel care are acel ceva si acel ceva va fi al
tau!
In
numele viitorului luminos – sa impuscam zece, o suta de milioane de oameni, “sa
nu ne oprim indiferent de numarul mortilor” (Lenin), chiar daca nu vor ramâne
decit citeva sute de mii, care merita cu adevarat sa fie
fericite.
“Interesul
maselor” poate fi folosit doar in interes propriu. Impuscati masele, invocind
interesele maselor! Propovaduiti fara incetare ca statul trebuie sa fie condus
de popor, si conduceti-l in numele lui, fara sa mai consultati
poporul!
Unui
comunist totul ii este permis. Orice ticalosie facuta de un comunist este
morala, si orice ticalos daca-i comunist este un erou. (Acestor idei Lenin le-a
dat rostire la Congresul Comsomolului din 1919: “Noi nu credem in moralitatea
eterna si consideram perimate toate povestile despre moralitate!”). Cit
si intr-o discutie cu bolsevicul Vladimir Voitinski, unde a precizat nevoia de
ticalosi a bolsevicilor: “Partidul nu este o scoala pentru doamne… un ticalos
poate sa fie exact omul de care avem nevoie, tocmai pentru ca e
ticalos”.
Toate
metodele propuse de Lenin pentru a schimba fata lumii sint metode teroriste.
V.I.Lenin a fost parintele terorismului mondial. De-o mie de ori mai periculos
ca Ben-Ladin, Carlos “Sacalul” sau Igor Smirnov, nepotul lui din
flori.
Venirea
lui V.I.Lenin la putere in Rusia anului 1917 a insemnat un blestem pentru
aceasta tara si pentru tarile peste care acest vast imperiu s-a latit sau a
venit in atingere. El a aruncat dezvoltarea acestei tari, dar si a tarilor
carora le-au fost impuse ideile leniniste, cu o suta de ani inapoi. Timp, se
pare, pentru unele popoare irecuperabil.
Cit
unii vor incerca sa ne faca sa mai credem ca ideile lui Lenin ne pot face
fericiti vreodata, iar noi ii vom si crede – vom fi un popor condamnat, cu un
destin ratat, scos in afara istoriei de istoria insasi.
• autor: Nicolae Dabija
Nicolae Dabija (n. 15 iulie 1948, comuna Codreni, raionul Cimișlia, Republica Moldova), este un scriitor, istoric literar și om politic din Republica Moldova, Membru de Onoare al Academiei Române (din 2003).
• autor: Nicolae Dabija
Nicolae Dabija (n. 15 iulie 1948, comuna Codreni, raionul Cimișlia, Republica Moldova), este un scriitor, istoric literar și om politic din Republica Moldova, Membru de Onoare al Academiei Române (din 2003).
Comments