CE ESTE CORNELIU VADIM TUDOR,NATIONALIST ORI COMUNIST SI AGENT SIONIST ???
D-le Burlacu, iata cu cine tine legatura porcul din PRM si se da de gol
singur!
Mesaj din Israel
Domnului
dr. Corneliu Vadim Tudor, Preşedintele Partidului România Mare, Parlamentar
european, membru al Comisiei pentru Cultură
Doresc
să vă informez că, după întîlnirea pe care am avut-o cu dl. primar din Dej, pe
24 august 2009, şi, probabil, după ce dl. Mircea Geoană a vorbit cu dînsul la
intervenţia dumneavoastră, am primit din partea d-lui primar, pe data de 2
septembrie 2009, o scrisoare obraznică, despre care eu cred că era scrisă de
politrucii FCER şi iscălită doar de dl. primar.
Vă trimit, domnule preşedinte, scrisoarea d-lui primar şi răspunsul meu din 6 septembrie 2009 către dl. primar, pe care l-am transmis şi d-lui deputat de Dej, Cornel Itu. Vă rog, dacă se poate, să ne ajutaţi în acest caz, prin domnii Mircea Geoană şi Cornel Itu.
Cu această ocazie, vă transmit şi articolul meu pe care dl. Alexandru Mirodan l-a publicat în revista sa Minimum", din septembrie 2009, difuzată în Israel, pentru a scăpa de procesul care urma să îi fie intentat.
Vă mulţumesc anticipat şi vă doresc mult succes!
Rabin ELIAHU CAUFMAN
7 septembrie 2009
Vă trimit, domnule preşedinte, scrisoarea d-lui primar şi răspunsul meu din 6 septembrie 2009 către dl. primar, pe care l-am transmis şi d-lui deputat de Dej, Cornel Itu. Vă rog, dacă se poate, să ne ajutaţi în acest caz, prin domnii Mircea Geoană şi Cornel Itu.
Cu această ocazie, vă transmit şi articolul meu pe care dl. Alexandru Mirodan l-a publicat în revista sa Minimum", din septembrie 2009, difuzată în Israel, pentru a scăpa de procesul care urma să îi fie intentat.
Vă mulţumesc anticipat şi vă doresc mult succes!
Rabin ELIAHU CAUFMAN
7 septembrie 2009
Mesaj
din Israel
Referitor la proiectul cultural pentru sinagoga evreiască din Dej
Domnului ing. Morar Costan, primarul Municipiului Dej
Referitor la proiectul cultural pentru sinagoga evreiască din Dej
Domnului ing. Morar Costan, primarul Municipiului Dej
Stimate
domnule primar,
Am
primit adresa dumneavoastră din 2 septembrie 2009 şi am fost surprins de cîteva
din problemele la care v-aţi referit.
Cu ocazia întîlnirii noastre, care a avut loc luni, 24 august 2009, am înţeles de la dumneavoastră că veţi aştepta ca familia Panet să fie invitată la Dej, pentru explicaţii şi înţelegere a proiectului cultural privind sinagoga din Dej.
Din păcate, în adresa din 2 septembrie, aţi revenit la ideea fixă de proiect cultural schematic, care nu ţine cont de religia şi tradiţia evreiască adevărată, ţinută în Dej pînă în anul 1945, cînd a venit comunismul pe tancurile sovietice şi a ras toate moştenirile religioase ale evreilor şi creştinilor.
Familia Panet, importantă în istoria Municipiului Dej, a condus drumul evreiesc religios în Dej mai bine de 100 de ani. Cînd în alte oraşe din Transilvania erau discuţii religioase între evrei, în Dej era numai o conducere evreiască religioasă, cea a familiei Panet, pe drum ultrareligios evreiesc, cum e scris în cărţile sfinte şi vechi ale noastre de 3.000 de ani, fără nici o reformare.
Domnule primar, eu consider, aşa cum consideră întreaga familie Panet, şi cum consideră alte sute de familii evreieşti originare din Dej, care au auzit de ultimul dumneavoastră plan pentru sinagogă, că ar fi mai omenesc şi mai democratic să invitaţi familia Panet în biroul dumneavoastră, să discutaţi şi să-i ascultaţi şi pe ei (nu pe evreii asimilaţi, care nu ştiu ce e sărbătoare sau lege evreiască). Să vedeţi care e soluţia lor pentru schimbarea sau modificarea sinagogii sfinte evreieşti din Dej.
De luni, 24 august 2009, şi pînă acum, familia Panet din Dej nu mai este singură în această problemă. În spatele ei stau sute de familii din Israel, Statele Unite, Canada, Marea Britanie şi din alte ţări din Europa de Vest, America, Africa de Sud şi Australia, care doresc să nu se schimbe scopul sinagogii din Dej fără aprobarea lor.
Stimate domnule primar, cu tot respectul faţă de dumneavoastră, nu puteţi considera că ştiţi care este spiritul evreiesc şi să preferaţi cîţiva evrei asimilaţi, închizînd astfel poarta spirituală a evreilor, care au condus religia evreiască în Dej mai bine de 100 de ani şi care erau respectaţi de regi renumiţi ca Franz Josef din Austria, Regele Carol al II-lea şi Regele Mihai din România. Aşa cum eu nu mă pot gîndi să mă amestec între grupe creştine catolice, protestante sau ortodoxe şi să-mi dau cu părerea care ar avea dreptate, aşa că vă rog şi pe dumneavoastră să vă retrageţi părerea prezentată în adresa dumneavoastră, şi anume care e drumul religios şi cultural pentru întrebuinţarea sinagogii evreieşti din Dej. Lăsaţi-ne pe noi şi pe rabinii noştri adevăraţi (nu asimilaţi sau fără documente de convertire) să decidem care e scopul religios şi cultural al sinagogii noastre, aşa cum e şi dreptul preoţilor creştini să ia altfel de decizii pentru lăcaşurile lor de cult - şi din această cauză nu emiteţi păreri referitoare la scopul religios al sinagogii.
Întrebarea cine este proprietarul sinagogii din Dej şi al clădirilor publice evreieşti din Dej" este o întrebare juridică la care nimeni, nici măcar Primăria din Dej, nu poate da răspunsuri categorice, cum vrea comunitatea evreiască să vă convingă. Întrebarea aceasta nu intra în discuţie dacă comunitatea evreiască nu avea de gînd să facă în Dej un program cultural nou în sinagoga cu o istorie religioasă de mai bine de 100 de ani. Cînd familia Panet (în momentul de faţă şi alte familii religioase evreieşti originare din Dej) a descoperit acest fapt a început să caute şi juridic căi de a proteja proprietatea spirituală, pentru că a înţeles că nu mai poate avea bază în oamenii de la FCER şi în comunitatea evreiască din Dej, deoarece ei nu au nici o legătură cu păstrarea religiei evreieşti. Cine va decide în final dacă proprietatea aceasta e a comunităţii evreieşi sau a familiei Panet e Justiţia română sau poate cea europeană, dar e sigur că primăria, cu tot respectul pe care îl avem faţă de dumneavoastră, nu e o instanţă juridică. În orice caz, nu se va întîmpla în lăcaşurile culturale şi religioase evreieşti din Dej ceea ce s-a întîmplat în alte locuri din România (în sinagogile din Cluj, Bacău, Bistriţa, Timişoara etc.).
În încheiere, domnule primar, povestea că acesta e un plan european" nu ne impresionează. Fiecare plan european poate fi schimbat şi nici un plan nu e sfînt (eu cred că noi toţi ţinem minte cîteva planuri europene" care s-au întîmplat în Europa, acum 70 de ani ...).
Desigur, Comisia de cultură europeană nu ştie detaliile planului pentru sinagoga din Dej şi noi avem destulă forţă rabinică europeană să explicăm că sinagoga din Dej trebuie să rămînă un loc sfînt, cum sînt cele din Paris, Londra, Lijesc (Polonia) sau Macova (Ungaria).
Noi nu am apelat încă la Parlamentul European prin rabinii noştri europeni, pentru că eu am avut impresia, cu ocazia întîlnirii noastre din 24 august 2009, că doriţi înţelegere şi că o să primiţi familia Panet pentru discuţii. Nu vreau să încep să recurg la alte mijloace care au fost luate în considerare, în trecut, în ţările europene, care au vrut să schimbe statutul sfînt al patrimoniului sacru evreiesc.
Din seara de 18 septembrie 2009 pînă la mijlocul lunii octombrie, noi, evreii, intrăm într-o lună de sărbători, prilej cu care vă doresc şi dumneavoastră un an fericit (în noaptea de 18 septembrie începe Anul Nou evreiesc).
Pentru acest motiv, vreau să vă rog să îngheţaţi toate planurile pînă la sfîrşitul lunii octombrie sau chiar începutul lunii noiembrie 2009, deoarece pînă atunci familia Panet şi alte familii din Dej nu pot ajunge în România şi, sigur, va fi un păcat mare pentru religia noastră dacă, ferească Dumnezeu, se va lucra într-o sinagogă evreiască în această perioadă de sărbătoare evreiască.
Ne vom bucura să trimitem reprezentanţii familiei Panet şi ai altor familii evreieşti originare din Dej la sfîrşitul lunii octombrie sau începutul lui noiembrie a.c. pentru o întîlnire cu dumneavoastră şi cu reprezentanţii locali pe care îi veţi alege. Să nu călcăm credinţa noastră şi să nu apelăm la Uniunea Europeană sau, ferească Dumnezeu, să organizăm manifestaţii în întreaga lume unde trăiesc descendenţii evreilor ultrareligioşi din Dej (majoritatea acestora locuind în New York - Statele Unite ale Americii).
Cu ocazia întîlnirii noastre, care a avut loc luni, 24 august 2009, am înţeles de la dumneavoastră că veţi aştepta ca familia Panet să fie invitată la Dej, pentru explicaţii şi înţelegere a proiectului cultural privind sinagoga din Dej.
Din păcate, în adresa din 2 septembrie, aţi revenit la ideea fixă de proiect cultural schematic, care nu ţine cont de religia şi tradiţia evreiască adevărată, ţinută în Dej pînă în anul 1945, cînd a venit comunismul pe tancurile sovietice şi a ras toate moştenirile religioase ale evreilor şi creştinilor.
Familia Panet, importantă în istoria Municipiului Dej, a condus drumul evreiesc religios în Dej mai bine de 100 de ani. Cînd în alte oraşe din Transilvania erau discuţii religioase între evrei, în Dej era numai o conducere evreiască religioasă, cea a familiei Panet, pe drum ultrareligios evreiesc, cum e scris în cărţile sfinte şi vechi ale noastre de 3.000 de ani, fără nici o reformare.
Domnule primar, eu consider, aşa cum consideră întreaga familie Panet, şi cum consideră alte sute de familii evreieşti originare din Dej, care au auzit de ultimul dumneavoastră plan pentru sinagogă, că ar fi mai omenesc şi mai democratic să invitaţi familia Panet în biroul dumneavoastră, să discutaţi şi să-i ascultaţi şi pe ei (nu pe evreii asimilaţi, care nu ştiu ce e sărbătoare sau lege evreiască). Să vedeţi care e soluţia lor pentru schimbarea sau modificarea sinagogii sfinte evreieşti din Dej.
De luni, 24 august 2009, şi pînă acum, familia Panet din Dej nu mai este singură în această problemă. În spatele ei stau sute de familii din Israel, Statele Unite, Canada, Marea Britanie şi din alte ţări din Europa de Vest, America, Africa de Sud şi Australia, care doresc să nu se schimbe scopul sinagogii din Dej fără aprobarea lor.
Stimate domnule primar, cu tot respectul faţă de dumneavoastră, nu puteţi considera că ştiţi care este spiritul evreiesc şi să preferaţi cîţiva evrei asimilaţi, închizînd astfel poarta spirituală a evreilor, care au condus religia evreiască în Dej mai bine de 100 de ani şi care erau respectaţi de regi renumiţi ca Franz Josef din Austria, Regele Carol al II-lea şi Regele Mihai din România. Aşa cum eu nu mă pot gîndi să mă amestec între grupe creştine catolice, protestante sau ortodoxe şi să-mi dau cu părerea care ar avea dreptate, aşa că vă rog şi pe dumneavoastră să vă retrageţi părerea prezentată în adresa dumneavoastră, şi anume care e drumul religios şi cultural pentru întrebuinţarea sinagogii evreieşti din Dej. Lăsaţi-ne pe noi şi pe rabinii noştri adevăraţi (nu asimilaţi sau fără documente de convertire) să decidem care e scopul religios şi cultural al sinagogii noastre, aşa cum e şi dreptul preoţilor creştini să ia altfel de decizii pentru lăcaşurile lor de cult - şi din această cauză nu emiteţi păreri referitoare la scopul religios al sinagogii.
Întrebarea cine este proprietarul sinagogii din Dej şi al clădirilor publice evreieşti din Dej" este o întrebare juridică la care nimeni, nici măcar Primăria din Dej, nu poate da răspunsuri categorice, cum vrea comunitatea evreiască să vă convingă. Întrebarea aceasta nu intra în discuţie dacă comunitatea evreiască nu avea de gînd să facă în Dej un program cultural nou în sinagoga cu o istorie religioasă de mai bine de 100 de ani. Cînd familia Panet (în momentul de faţă şi alte familii religioase evreieşti originare din Dej) a descoperit acest fapt a început să caute şi juridic căi de a proteja proprietatea spirituală, pentru că a înţeles că nu mai poate avea bază în oamenii de la FCER şi în comunitatea evreiască din Dej, deoarece ei nu au nici o legătură cu păstrarea religiei evreieşti. Cine va decide în final dacă proprietatea aceasta e a comunităţii evreieşi sau a familiei Panet e Justiţia română sau poate cea europeană, dar e sigur că primăria, cu tot respectul pe care îl avem faţă de dumneavoastră, nu e o instanţă juridică. În orice caz, nu se va întîmpla în lăcaşurile culturale şi religioase evreieşti din Dej ceea ce s-a întîmplat în alte locuri din România (în sinagogile din Cluj, Bacău, Bistriţa, Timişoara etc.).
În încheiere, domnule primar, povestea că acesta e un plan european" nu ne impresionează. Fiecare plan european poate fi schimbat şi nici un plan nu e sfînt (eu cred că noi toţi ţinem minte cîteva planuri europene" care s-au întîmplat în Europa, acum 70 de ani ...).
Desigur, Comisia de cultură europeană nu ştie detaliile planului pentru sinagoga din Dej şi noi avem destulă forţă rabinică europeană să explicăm că sinagoga din Dej trebuie să rămînă un loc sfînt, cum sînt cele din Paris, Londra, Lijesc (Polonia) sau Macova (Ungaria).
Noi nu am apelat încă la Parlamentul European prin rabinii noştri europeni, pentru că eu am avut impresia, cu ocazia întîlnirii noastre din 24 august 2009, că doriţi înţelegere şi că o să primiţi familia Panet pentru discuţii. Nu vreau să încep să recurg la alte mijloace care au fost luate în considerare, în trecut, în ţările europene, care au vrut să schimbe statutul sfînt al patrimoniului sacru evreiesc.
Din seara de 18 septembrie 2009 pînă la mijlocul lunii octombrie, noi, evreii, intrăm într-o lună de sărbători, prilej cu care vă doresc şi dumneavoastră un an fericit (în noaptea de 18 septembrie începe Anul Nou evreiesc).
Pentru acest motiv, vreau să vă rog să îngheţaţi toate planurile pînă la sfîrşitul lunii octombrie sau chiar începutul lunii noiembrie 2009, deoarece pînă atunci familia Panet şi alte familii din Dej nu pot ajunge în România şi, sigur, va fi un păcat mare pentru religia noastră dacă, ferească Dumnezeu, se va lucra într-o sinagogă evreiască în această perioadă de sărbătoare evreiască.
Ne vom bucura să trimitem reprezentanţii familiei Panet şi ai altor familii evreieşti originare din Dej la sfîrşitul lunii octombrie sau începutul lui noiembrie a.c. pentru o întîlnire cu dumneavoastră şi cu reprezentanţii locali pe care îi veţi alege. Să nu călcăm credinţa noastră şi să nu apelăm la Uniunea Europeană sau, ferească Dumnezeu, să organizăm manifestaţii în întreaga lume unde trăiesc descendenţii evreilor ultrareligioşi din Dej (majoritatea acestora locuind în New York - Statele Unite ale Americii).
Rabin
CAUFMAN ELIAHU,
Preşedintele Fundaţiei Evreieşti OEL SARA din România, împuternicit de alţi 19 mari rabini din familia Panet şi de comunităţile evreieşti din lume, originare din Dej
Preşedintele Fundaţiei Evreieşti OEL SARA din România, împuternicit de alţi 19 mari rabini din familia Panet şi de comunităţile evreieşti din lume, originare din Dej
Copyright
Tricolorul
Mesaj din Israel:
În
atenţia doamnei Emily Wotchik, ofiţer la Departamentul Afacerilor Politice şi
Publice, din cadrul Congresului European Evreiesc, Bruxelles Subiect: Invitarea
d-lui dr. Corneliu Vadim Tudor, membru al Parlamentului European, la
comemorarea, în luna ianuarie 2010, a 65 de ani de la eliberarea
supravieţuitorilor din Lagărul de Concentrare Auschwitz - Birkenau.
Vreau
să vă transmit aprecierea şi felicitările noastre pentru demersul politic şi
spiritual, atît de inspirat, din punctul de vedere al evreilor, de a-l invita pe
dl. Corneliu Vadim Tudor la aceste manifestări de la Auschwitz - Birkenau.
Aceasta a fost o iniţiativă binecuvîntată, prin care un important membru al
Parlamentului European va acţiona şi mai hotărît în lupta împotriva
antisemitismului din întreaga lume.
În ultimii ani, dl. Corneliu Vadim Tudor a început să ne susţină, la început în România, iar acum şi în Europa, în rezolvarea problemelor evreilor privind protejarea cimitirelor şi sinagogilor evreieşti; de asemenea, dînsul s-a implicat în păstrarea memoriei lui Yitzhak Rabin în România.
Cu mulţi ani în urmă, cînd dl. Corneliu Vadim Tudor şi-a început cariera politică în România, el a fost considerat de mulţi, din greşeală, antisemit, din cauză că a luat poziţie împotriva mîrşăviilor Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România (de exemplu, voi menţiona că, în mod regretabil, a fost demarat un proces penal împotriva conducătorilor Comunităţii Evreieşti din Iaşi - Dosar Penal nr. 12785/ P/2009 - pentru comerţul cu osemintele evreilor decedaţi în timpul Pogromului, înmormîntaţi în cimitirul de la Podu Iloaiei, din România, oseminte vîndute studenţilor de la Facultatea de Medicină). Poziţia sa nu are nici o legătură cu antisemitismul şi, dacă domnia-sa a fost împotriva unor conducători evrei din România, aceasta s-a datorat unor considerente politice, şi nu etnice.
Cu mai mult de 10 ani în urmă, am fost primul care a transmis Partidului Religios Shas, din Israel, mesajul d-lui Corneliu Vadim Tudor, şi anume că dumnealui este departe de a fi antisemit, iar reprezentanţii partidului au transmis, la rîndul lor, mesajul de prietenie ministrului israelian al Afacerilor Externe. De atunci şi pînă astăzi, şi în special în ultimii 6 ani, această acţiune a fost continuată, iar iudaismul din România a cîştigat un prieten bun. Oameni politici din Israel, precum Michael Ratzon, fost adjunct al ministrului Afacerilor Externe din Israel, s-au întîlnit cu dl. Corneliu Vadim Tudor.
Începînd din 2005, dl. Corneliu Vadim Tudor şi partidul său, România Mare, au fost singurul nostru sprijin în Parlamentul României în protejarea cimitirelor evreieşti din România şi în lupta împotriva comerţului iniţiat de Comunităţile Evreieşti din România, aspecte care au fost dezvăluite şi publicate în ziarele israeliene "Maariv", "Arbu Canfot", "Iom Ashisi", "Atzofe", "Yated Neerman", "Hamodia", "Mispachu" şi în ziarele româneşti "Ziua", "Adevărul", "Adevărul de Vaslui", "Jurnalul Naţional", la Radio Iaşi, la postul de Televiziune OTV, precum în ziarele evreieşti din unele ţări ale lumii: "World Jewish Chronicle", "Der Id" şi "Jewish Tribune".
În acei ani, ca vicepreşedinte al Senatului României, dl. Corneliu Vadim Tudor a elaborat o propunere legislativă privind protejarea cimitirelor evreieşti din România. Ziarele Partidului România Mare, condus de dl. Corneliu Vadim Tudor, şi anume cotidianul "Tricolorul" şi revista săptămînală "România Mare", ne-au fost de un real folos în protejarea lăcaşurilor sfinte evreieşti din România, precum şi în lupta împotriva comerţului cu oseminte, aşa cum a cerut David Kahan, preşedintele Asociaţiei Evreilor Români din Statele Unite.
Ca preşedinte al Federaţiei Evreieşti "OEL SARA" din România şi ca reprezentant al Organizaţiei Mondiale pentru Conservarea Lăcaşurilor Sfinte Evreieşti "Athra Kadisha", care acţionează pentru protejarea şi conservarea caracterului sacru şi a integrităţii cimitirelor evreieşti din întreaga lume, am intermediat o întîlnire între Rabinul David Michael Schmidl, din Bnei Braq, Israel, preşedintele Organizaţiei, şi dl. Corneliu Vadim Tudor. La această întîlnire, care a avut loc în luna octombrie 2009, au participat dl. Corneliu Vadim Tudor, Rabinul David Michael Schmidl, Rabinul Elimelech Stern, preşedintele sucursalei americane a Organizaţiei "Athra Kadisha", Rabinul Chizkiya Kalmanowitz, asistent al Rabinului David Michael Schmidl, şi subsemnatul.
Dl. Corneliu Vadim Tudor şi echipa sa ne-au primit cu foarte multă căldură şi ne-au promis să ne sprijine nu numai în problemele existente în România, dar şi în cele legate de cimitirele evreieşti din Europa. Astfel, în noiembrie 2009, dl. Corneliu Vadim Tudor a făcut primul demers în Parlamentul European pentru crearea unei comisii care să se ocupe de protejarea cimitirelor evreieşti din Europa şi a scos în evidenţă două cazuri speciale: Malta şi Republica Cehă.
Menţionez că dl. Corneliu Vadim Tudor a ajutat familia Panet, descendenţii marelui Rabin din Dej, România, să împiedice ca sinagogile din Dej şi din Alba Iulia să fie transformate în cluburi, aşa cum Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România a procedat cu alte sinagogi din Cluj, Bacău, Bistriţa şi cu două sinagogi din Timişoara. De aceea, apreciem invitaţia pe care aţi adresat-o d-lui Corneliu Vadim Tudor, care, în 2004, a făcut o vizită privată la Auschwitz, pentru a-şi exprima repectul faţă de evreii ucişi în Holocaust, dar, în acelaşi timp, ne exprimăm temerile faţă de unii extremişti (şi noi ştim bine cît de mulţi extremişti sînt printre noi), care ar putea fi influenţaţi de propaganda unor organizaţii extremiste evreieşti sau chiar de Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România, provocîndu-l pe dl. Corneliu Vadim Tudor şi tulburînd, astfel, manifestările din ianuarie 2010, precum şi întreaga contribuţie a d-lui Corneliu Vadim Tudor în rezolvarea problemelor evreieşti.
Vreau să adaug că dl. Corneliu Vadim Tudor preţuieşte valorile iudaismului şi Biblia evreiască, din punct de vedere istoric şi religios, deoarece a învăţat de la părinţii săi să respecte trecutul sacru al poporului evreu.
Am fi bucuroşi dacă Congresul European Evreiesc ar face tot ce îi stă în putinţă pentru a-i proteja pe oaspeţii neevrei, inclusiv pe dl. Corneliu Vadim Tudor, împotriva acţiunilor provocatoare ale extremiştilor, care reprezintă doar o minoritate.
Vă mulţumesc pentru atenţia acordată şi anexez cîteva dintre documentele care atestă activitatea pozitivă a d-lui Corneliu Vadim Tudor vizavi de problemele evreieşti, precum şi datele mele de contact.
Rabin ELIAHU CAUFMAN
30 decembrie 2009
În ultimii ani, dl. Corneliu Vadim Tudor a început să ne susţină, la început în România, iar acum şi în Europa, în rezolvarea problemelor evreilor privind protejarea cimitirelor şi sinagogilor evreieşti; de asemenea, dînsul s-a implicat în păstrarea memoriei lui Yitzhak Rabin în România.
Cu mulţi ani în urmă, cînd dl. Corneliu Vadim Tudor şi-a început cariera politică în România, el a fost considerat de mulţi, din greşeală, antisemit, din cauză că a luat poziţie împotriva mîrşăviilor Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România (de exemplu, voi menţiona că, în mod regretabil, a fost demarat un proces penal împotriva conducătorilor Comunităţii Evreieşti din Iaşi - Dosar Penal nr. 12785/ P/2009 - pentru comerţul cu osemintele evreilor decedaţi în timpul Pogromului, înmormîntaţi în cimitirul de la Podu Iloaiei, din România, oseminte vîndute studenţilor de la Facultatea de Medicină). Poziţia sa nu are nici o legătură cu antisemitismul şi, dacă domnia-sa a fost împotriva unor conducători evrei din România, aceasta s-a datorat unor considerente politice, şi nu etnice.
Cu mai mult de 10 ani în urmă, am fost primul care a transmis Partidului Religios Shas, din Israel, mesajul d-lui Corneliu Vadim Tudor, şi anume că dumnealui este departe de a fi antisemit, iar reprezentanţii partidului au transmis, la rîndul lor, mesajul de prietenie ministrului israelian al Afacerilor Externe. De atunci şi pînă astăzi, şi în special în ultimii 6 ani, această acţiune a fost continuată, iar iudaismul din România a cîştigat un prieten bun. Oameni politici din Israel, precum Michael Ratzon, fost adjunct al ministrului Afacerilor Externe din Israel, s-au întîlnit cu dl. Corneliu Vadim Tudor.
Începînd din 2005, dl. Corneliu Vadim Tudor şi partidul său, România Mare, au fost singurul nostru sprijin în Parlamentul României în protejarea cimitirelor evreieşti din România şi în lupta împotriva comerţului iniţiat de Comunităţile Evreieşti din România, aspecte care au fost dezvăluite şi publicate în ziarele israeliene "Maariv", "Arbu Canfot", "Iom Ashisi", "Atzofe", "Yated Neerman", "Hamodia", "Mispachu" şi în ziarele româneşti "Ziua", "Adevărul", "Adevărul de Vaslui", "Jurnalul Naţional", la Radio Iaşi, la postul de Televiziune OTV, precum în ziarele evreieşti din unele ţări ale lumii: "World Jewish Chronicle", "Der Id" şi "Jewish Tribune".
În acei ani, ca vicepreşedinte al Senatului României, dl. Corneliu Vadim Tudor a elaborat o propunere legislativă privind protejarea cimitirelor evreieşti din România. Ziarele Partidului România Mare, condus de dl. Corneliu Vadim Tudor, şi anume cotidianul "Tricolorul" şi revista săptămînală "România Mare", ne-au fost de un real folos în protejarea lăcaşurilor sfinte evreieşti din România, precum şi în lupta împotriva comerţului cu oseminte, aşa cum a cerut David Kahan, preşedintele Asociaţiei Evreilor Români din Statele Unite.
Ca preşedinte al Federaţiei Evreieşti "OEL SARA" din România şi ca reprezentant al Organizaţiei Mondiale pentru Conservarea Lăcaşurilor Sfinte Evreieşti "Athra Kadisha", care acţionează pentru protejarea şi conservarea caracterului sacru şi a integrităţii cimitirelor evreieşti din întreaga lume, am intermediat o întîlnire între Rabinul David Michael Schmidl, din Bnei Braq, Israel, preşedintele Organizaţiei, şi dl. Corneliu Vadim Tudor. La această întîlnire, care a avut loc în luna octombrie 2009, au participat dl. Corneliu Vadim Tudor, Rabinul David Michael Schmidl, Rabinul Elimelech Stern, preşedintele sucursalei americane a Organizaţiei "Athra Kadisha", Rabinul Chizkiya Kalmanowitz, asistent al Rabinului David Michael Schmidl, şi subsemnatul.
Dl. Corneliu Vadim Tudor şi echipa sa ne-au primit cu foarte multă căldură şi ne-au promis să ne sprijine nu numai în problemele existente în România, dar şi în cele legate de cimitirele evreieşti din Europa. Astfel, în noiembrie 2009, dl. Corneliu Vadim Tudor a făcut primul demers în Parlamentul European pentru crearea unei comisii care să se ocupe de protejarea cimitirelor evreieşti din Europa şi a scos în evidenţă două cazuri speciale: Malta şi Republica Cehă.
Menţionez că dl. Corneliu Vadim Tudor a ajutat familia Panet, descendenţii marelui Rabin din Dej, România, să împiedice ca sinagogile din Dej şi din Alba Iulia să fie transformate în cluburi, aşa cum Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România a procedat cu alte sinagogi din Cluj, Bacău, Bistriţa şi cu două sinagogi din Timişoara. De aceea, apreciem invitaţia pe care aţi adresat-o d-lui Corneliu Vadim Tudor, care, în 2004, a făcut o vizită privată la Auschwitz, pentru a-şi exprima repectul faţă de evreii ucişi în Holocaust, dar, în acelaşi timp, ne exprimăm temerile faţă de unii extremişti (şi noi ştim bine cît de mulţi extremişti sînt printre noi), care ar putea fi influenţaţi de propaganda unor organizaţii extremiste evreieşti sau chiar de Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România, provocîndu-l pe dl. Corneliu Vadim Tudor şi tulburînd, astfel, manifestările din ianuarie 2010, precum şi întreaga contribuţie a d-lui Corneliu Vadim Tudor în rezolvarea problemelor evreieşti.
Vreau să adaug că dl. Corneliu Vadim Tudor preţuieşte valorile iudaismului şi Biblia evreiască, din punct de vedere istoric şi religios, deoarece a învăţat de la părinţii săi să respecte trecutul sacru al poporului evreu.
Am fi bucuroşi dacă Congresul European Evreiesc ar face tot ce îi stă în putinţă pentru a-i proteja pe oaspeţii neevrei, inclusiv pe dl. Corneliu Vadim Tudor, împotriva acţiunilor provocatoare ale extremiştilor, care reprezintă doar o minoritate.
Vă mulţumesc pentru atenţia acordată şi anexez cîteva dintre documentele care atestă activitatea pozitivă a d-lui Corneliu Vadim Tudor vizavi de problemele evreieşti, precum şi datele mele de contact.
Rabin ELIAHU CAUFMAN
30 decembrie 2009
Copyright
Tricolorul
Comments